Euro NCAP podzieliło się wynikami kolejnych testów zderzeniowych. Tym razem z serią przeprowadzonych w kontrolowanych warunkach zderzeń zmierzyły się nowe BMW 1 i 3, Peugeot 208 oraz – odświeżony jeszcze w zeszłym roku – Jeep Cherokee. Wyniki?
Tylko dwa auta zasłużyły na maksymalną notę ogólną. Po pięć gwiazdek otrzymały oba nowe modele z Monachium. BMW udowodniło tym samym, że kwestia architektury układu napędowego (nowa ”jedynka” ma napęd na przednie koła) nie stanowi wyzwania dla konstruktorów.
Najmniejszy z modeli niemieckiej marki otrzymał 83 proc. punktów za ochronę dorosłych, 87 proc. punktów za ochronę dzieci i 76 proc. punktów za ochronę pieszych. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa oceniono na 72 punkty procentowe.
Nowa ”trójka” zanotowała najlepsze wyniki w teście. Ochrona dorosłych to wysokie 97 proc. punktów. Po 87 proc. punktów przyznano autu w kategorii ochrony najmłodszych i pieszych. Za dodatkowe systemy bezpieczeństwa przyznano autu 76 proc. punktów.
Pozostałe auta – Jeep Cherokee i Peugeot 208 – otrzymały notę ogólną czterech gwiazdek. W drugim przypadku winę za to ponosi słaby wynik w kategorii ochrony pieszych (56 proc. punktów). W pozostałych kategoriach mały Peugeot otrzymał bardzo dobre noty. Auto otrzymało 91 proc. punktów za ochronę dorosłych, 86 proc. za ochronę najmłodszych pasażerów i 71 proc. punktów za wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Gdyby nie wpadka z pieszymi byłoby pięć gwiazdek.
Identyczne noty (56 proc. punków) za ochronę pieszych otrzymał również Jeep Cherokee. W pozostałych kategoriach auto notowało jednak niższe noty od pozostałej testowanej trójki. Poziom zabezpieczenia dorosłych pasażerów oceniono na 80 proc., dzieci na 78 proc, a systemy wspomagające bezpieczeństwo na 69 punktów procentowych.