Renault ma powód do świętowania. Francuska firma poinformowała właśnie, że wyprodukowano milion egzemplarzy modelu Duster. Poziom ten osiągnięto w cztery lata po premierze tego modelu. Co więcej, bardzo dobrą sprzedaż odnotowano w zeszłym roku, gdy z fabryk wyjechało ponad 375 tys. samochodów.
Dacia Duster
Dodajmy jednak, że sukces Renault nie do końca jest sukcesem Dacii. Jubileuszowy egzemplarz powstał bowiem w fabryce... Renault położonej w... Brazylii! Duster jest obecnie produkowany w pięciu fabrykach na całym świecie i sprzedawany jako Dacia i Renault. Największym powodzeniem model ten cieszył się w Rosji, gdzie sprzedano ponad 151 tys. egzemplarzy (jako Renault). Niewiele gorzej sprzedaż wygląda we Francji, gdzie odebrano ponad 145 tys. egzemplarzy Dustera (co ciekawe, jako Dacia). Na kolejnych miejscach znalazła się Brazylia (117 tys; Renault) i Indie (86 tys; Renault). Czołową "piątkę" zamykają Niemcy (70 tys; Dacia).
Dacia Duster
Duster jest produkowany w brazylijskiej Kurytybie, rumuńskim Pitesti, kolumbijskim Envigado, hinduskim Chennai, a także w Moskwie. W Rumunii powstają samochody sygnowane zarówno przez Dacię, które trafiają do Europy (w tym Polski), Turcji i krajów północnej Afryki, jak i Renault (sprzedawane na Środkowym-Wschodzie, w Egipcie i części państw afrykańskich oraz regionie zatoki Perskiej). W Brazylii produkowane są samochody Renault, podobnie jest w Kolumbii i Rosji. Natomiast w Indiach powstają Renault (Indie, Afryka Południowa, Indonezja) i Dacie (Cypr, Malta, Irlandia, Wielka Brytania).
Dacia Duster
Generalna zasada jest taka, że Duster jako Dacia trafia na rynki europejskie i w rejon morza Śródziemnego. Natomiast na rynkach rozwijających się auto sprzedawane jest jako Renault.
Dacia/Renault Duster debiutowało na salonie genewskim w 2010 roku. We wrześniu ubiegłego roku na salonie we Frankfurcie pokazano wersję po liftingu.
Dacia Duster
Dacia Duster sprzedawana jest obecnie z napędem na dwa i cztery kola, z jedną z dwóch jednostek napędowych - silnikiem Diesla 1.5 dCi o mocy 90 lub 110 KM i wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 l i mocy 105 KM. Polskie ceny tego samochodu zaczynają się od kwoty 39 900 zł. Tyle kosztuje samochód z napędem na przednią oś i silnikiem benzynowym w wersji "bez niczego" (brakuje nie tylko klimatyzacji, ale również elektrycznie sterowych szyb i lusterek czy zdalnie sterowanego centralnego zamka, jest natomiast ESP).
Dacia Duster
Za samochód wyposażony w te udogodnienia trzeba zapłacić nieco ponad 50 tys. zł, co - jak na SUV-a - i tak jest ceną bezkonkurencyjną. Ceny samochodów z silnikami wysokoprężnymi zaczynają się od niespełna 52 tys. zł (bez klimatyzacji, za którą trzeba dopłacić 2,5 tys. zł).
Niestety, jeśli ktoś liczył, że tanio kupi samochód z napędem 4x4, będzie nieco rozczarowany. Duster z napędem wszystkich kół dostępny jest wyłącznie w połączeniu ze 110-konnym dieslem i w bogatej wersji wyposażenia Laureate. Cena takiego pojazdu to 69 tys. zł.