Uwaga Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Daewoo Espero 1.8 95 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Daewoo Espero 1.8 95 KM
Espero to już właściwie zabytek i to wcale nie dlatego, że jego produkcja zakończyła się w 1999 roku. Samochód powstał przy współpracy z koncernem GM, w podwoziu wykorzystano elementy przejęte jeszcze z Opla Ascony, który zniknął z oferty Opla w 1988 roku! Nie oznacza to jednak, że Espero jest samochodem złym. To właśnie ten model przez wiele lat budował wizerunek marki Daewoo i trzeba przyznać, że wyszło mu to całkiem dobrze. Nadwozie zaprojektowało włoskie studio Bertone z myślą o Citroenie (widoczne nawiązania stylistyczne do Xantii czy XM). Francuzi uznali go jednak za szpetny i prawa do produkcji odkupiło Daewoo. Dyskusyjnej urody karoseria oferuje jednak dość komfortowe warunki podróżowania dla 4 osób. Jak na lata dziewięćdziesiąte większość samochodów jest też bardzo przyzwoicie wyposażona. Niezależnie od wersji silnikowej osiągi zadowolić powinny większość kierowców, samochód znany jest również z niewielkiej awaryjności. Problemem może być jedynie znalezienie dobrze utrzymanego egzemplarza. Najmłodsze mają już za sobą 10 lat. Problemem jest głównie kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Moim zdaniem jest to świetne auto dla kogoś kto dużo podróżuje . Dalekie trasy to jest priorytet Espero. Ja mam z silnikiem 1.8 MPI LPG . W trasie pali 7 litrów pb albo 9 - 10 litrów gazu przy prędkości podróżnej 120 - 160 km/h. Najlepiej jechać 125 mało pali i szybko wyprzedzamy tiry. Espero to komfort ekonomia za małe pieniądze. Blachy to bolączka Espero ale myśle ,że jak włoży się 1000 zł na 5 lat spokój jest. Ja swoim Espero byłem na półwyspie Krymskim 2010 rok i teraz w Chorwacji 2011 rok. Jest w miarę bezawaryjny - trzeba kupić dobrą rolkę napinacza rozrządu i spokój. Przestrzegam przed tanim rozrządem z allegro za 105 zł za komplet nie ma sensu. Espero ma też mega duży bagażnik 560 litrów. Jest w miarę cichym autem przy prędkości autostradowej. Mi w moim brakuje tylko klimy no i mógłby mieć lepsze światła mijania. Pozdrawiam właścicieli Espero.71 tyś km przejechane w 3 lata :)