Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
9.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
26 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.7 s.
Prędkość maksymalna
164 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Daewoo Lanos 1.6 106 KM
Opracowany wspólnie z koncernem GM Daewoo Lanos to samochód, który przekonał do koreańskiej marki tysiące Polaków. Do wyboru były trzy wersje nadwoziowe - czterodrzwiowy sedan lub 3- i 5-drzwiowy hatchback. W momencie swojego debiutu w Polsce (wrzesień 1997) samochód mógł pochwalić się nowoczesną konstrukcją i wygodnym, przestronnym wnętrzem. Również dzisiaj cechy te pozostają niewątpliwymi zaletami, do których doszła jeszcze stosunkowo niska awaryjność pojazdu.
Daewoo Lanos produkowany był na Żeraniu do 2004. Przez kolejne cztery lata, aż do 2008 roku z warszawskiej fabryki wyjeżdżały Lanosy sygnowane logiem FSO (za wyjątkiem samochodów eksportowanych na Ukrainę, które wciąż sprzedawano jako Daewoo).
We wnętrzu Lanosa wygodnie podróżować będą cztery osoby, komfortowo zestrojone zawieszenie wydaje się sprawdzać na naszych dziurawych drogach. Do napędu wykorzystywane były wyłącznie benzynowe, czterocylindrowe jednostki o pojemnościach: 1,4 l. 1,5 l. (8 i 16v) i 1,6 l. Mocniejsze wersje dwóch ostatnich wyposażone były również w szesnastozaworowe głowice. Poza rzadko spotykanym ośmiozaworowym 1,4 l. wszystkie silniki zapewniają autu dobre osiągi (setka w 10-12 sekund), wszystkie zużywają również dość duże ilości paliwa - ok. 10 l. w mieście i są wrażliwe na terminy wymiany pasków rozrządu (razem z pompą wodną). Zaraz po kupnie lepiej więc wymienić ten element, nawet jeśli poprzedni właściciel zapewniał nas, że wykonał taką operację.
Do typowych usterek należą wybite końcówki drążków kierowniczych, oraz pękające sprężyny amortyzatorów. Osprzęt silnika jest raczej niezawodny, chociaż zwłaszcza w samochodach wyposażonych w instalacje LPG współpracy potrafi odmówić pompa paliwa. Zdarzają się także problemy z sondą lambda, alternatorem czy korodującym układem wydechowym. Trzeba jednak zaznaczyć, że silniki dobrze znoszą zasilanie gazem, na rynku nie brak egzemplarzy z fabryczną instalacją LPG. Warto szukać egzemplarzy wyposażonych we wspomaganie kierownicy i poduszki powietrzne.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-11-03
super samochód, mało awaryjny, dynamiczny. Posiadam go od 8 lat przebieg 195000. Żadnych poważnych usterek. wymieniony przegub zew. 2 razy spowodowany (zakupem tanich części). Amortyzatory, sprężyny wymiana spowodowana przez ukraińskie drogi (odwiedzam ten kraj 2-3 razy w roku), no i oczywiście rozrząd, klocki, tarcze, szczęki, bębny, oleje i płyny tak jak w każdym samochodzie.