chceauto.pl
x

Daewoo Leganza 2.0 133 KM

Daewoo Leganza 2.0 133 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1997
Średnia cena
4 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
133 KM
0-100 km/h
10.2 s.
V max
206 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
52 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
E
Bagażnik
400 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
9.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
26 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.2 s.
Prędkość maksymalna
187 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Daewoo Leganza 2.0 133 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Daewoo Leganza 2.0 133 KM

Daewoo Leganza 2.0 133 KM

Leganza miała być dla przeciętnego obywatela namiastką luksusu. Nadwozie zaprojektowane przez Giugiaro (pierwotnie opracowane dla Jaguara!) ma 4671 mm długości, a to zapowiedz obszernego wnętrza. Miejsca jest pod dostatkiem, niezależnie od tego czy zasiądziemy na wygodnych przednich fotelach czy na „klubowej” tylnej kanapie. Jedynie wysocy pasażerowie podróżujący w drugim rzędzie mogą mieć czasami problemy z przestrzenią nad głową. Materiały tapicerskie są dobrej jakości, a w wersji CDX nie żałowano nawet skóry. Z plastikami jest trochę gorzej. Imitacje drewna nie zachwycają, a wstawki z twardego, czarnego tworzywa niekoniecznie wyglądają estetycznie. Deskę rozdzielczą rozplanowano przejrzyście i ciekawie. Rozczarować może jedynie bagażnik - ma 400 litrów pojemności i wnikające do wnętrza zawiasy.
W popularnej wersji CDX o komfort dbają takie dodatki jak chociażby automatyczna klimatyzacja, pełny pakiet elektryczny (4 szyby + lusterka), a nawet elektryczna regulacja fotela kierowcy. Dostaniemy także aluminiowe felgi, które jednak niezbyt dobrze radzą sobie z warunkami atmosferycznymi i szybko trąca efektowny wygląd.
Samochód prowadzi się jak "amerykański krążownik". Zawieszenie komfortowo wybiera nierówności, ale nie jest stworzone do dynamicznego pokonywania zakrętów. Także stosunkowo słabe hamulce nie zachęcają do szybkiej jazdy. Silniki i skrzynie biegów uchodzą za niemal bezawaryjne. Dodatkowe wyposażenie (może poza kapryśną klimatyzacją) także nie sprawia większych problemów. Podobnie jak w Lanosach i Nubirach, także Leganzy miewają problemy z pompami paliwa. Osobną sprawą jest też zawieszenie, które zużywa się stosunkowo szybko. Szczególnie narażone są łożyska przednich kół i kolumn McPersona oraz silentblocki. Trwałością nie grzeszą również amortyzatory i klocki hamulcowe.
Auto ma świetny stosunek ceny do wielkości, rocznika i poziomu wyposażenia. To idealna propozycja dla ceniących komfort kierowców, którzy nie przejmują się niezbyt prestiżowym znaczkiem na masce.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-05-21

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Daewoo Leganza 2.0 133 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Mazda Xedos 9

    Mazda Xedos 9

    2.0 V6 144 KM benzyna1997sedanręcznaprzedni
    cena średnia 5 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Peugeot 605

    Peugeot 605

    2.0 135 KM benzyna1997sedanręcznaprzedni
    cena średnia 4 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Chrysler Stratus

    Chrysler Stratus

    2.0 132 KM benzyna1997sedanręcznaprzedni
    cena średnia 5 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Mercedes - Benz E-klasa

    Mercedes E-klasa

    200 136 KM benzyna1997sedanręcznatylny
    cena średnia 8 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Opel Omega

    Opel Omega

    2.0 16V 136 KM benzyna1997sedanręcznatylny
    cena średnia 5 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Audi A6

    Audi A6

    1.8 E 125 KM benzyna1997sedanręcznaprzedni
    cena średnia 9 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Daewoo Leganza 2.0 133 KM Opinie i komentarze

    dawid
    21 maja 2012
    Szajs. nigdy więcej nie kupie koreańca. Sypie sie wszystko, zero osiągów, silnik 2.0 nie idzie, mam teraz japończyka 1.6 i idzie jak torpeda, a ma tylko 105km i waży tyle, co leganza.

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS