Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
27 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.9 s.
Prędkość maksymalna
177 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Daewoo Nubira II 2.0 133 KM
Daewoo Nubira
Nubira trafiła na europejskie rynki 1996 roku, w dwa lata później uruchomiono montaż w warszawskiej fabryce na Żeraniu. Początkowo samochód dostępny był w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback, sedan i kombi. Z biegiem czasu, po liftingu w 1999 roku w ofercie pozostały jedynie dwa ostatnie. Samochód opracowano wspólnie z GM dzięki czemu wiele elementów (np. w zawieszeniu) jest identycznych jak w niektórych modelach Opla. Samochód ma do zaoferowania przestronne wnętrze, w którym wygodnie pomieści się nawet pięć osób. Słabej jakości tapicerki rekompensuje dobrze rozpanowana deska rozdzielcza oraz stosunkowo wygodne fotele.
Zawieszenie nastawione jest raczej na komfort - z przodu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu pracuje układ wielowahaczowy (dość kosztowny w eksploatacji, na szczęście na rynku jest sporo zamienników). Do napędu wykorzystywane były wyłącznie jednostki benzynowe o pojemnościach 1,6 l. oraz 2,0 l. Obie mają szesnastozaworowe głowice, aluminiowy kolektor dolotowy i stosunkowo dobrze znoszą zasilanie gazem. Pamiętać należy jedynie o regularnej wymianie paska napędu rozrządu - te ostatnie często nie wytrzymują zalecanych przez producenta 70 tys. km., awaria skończyć się może zniszczeniem silnika.
Odpowiednio eksploatowana Nubira odwdzięczy się jednak niewielką awaryjnością.
Daewoo Nubira II
Druga generacja Daewoo Nubiry w znacznym stopniu opiera się na poprzedniej. W rzeczywistości można więc mówić jednie o daleko idącym liftingu. Bez zmian pozostały płyta podłogowa czy konstrukcja jednostek napędowych. Auto otrzymało jednak gruntownie zmodernizowaną karoserię różniącą się wyglądem przedniego i tylnego pasa. Niestety, przy okazji kuracji odmładzającej, producent nie zadbał o lepsze zabezpieczenie antykorozyjne.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24