chceauto.pl
x

Daewoo Nubira II 2.0 133 KM

Daewoo Nubira II 2.0 133 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2002
Średnia cena
5 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
133 KM
0-100 km/h
9.5 s.
V max
185 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
56 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
D
Bagażnik
412 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
27 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.5 s.
Prędkość maksymalna
168 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Daewoo Nubira II 2.0 133 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Daewoo Nubira II 2.0 133 KMDaewoo Nubira II 2.0 133 KMDaewoo Nubira II 2.0 133 KMDaewoo Nubira II 2.0 133 KMDaewoo Nubira II 2.0 133 KM

Daewoo Nubira II 2.0 133 KM

Daewoo Nubira

Nubira trafiła na europejskie rynki 1996 roku, w dwa lata później uruchomiono montaż w warszawskiej fabryce na Żeraniu. Początkowo samochód dostępny był w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback, sedan i kombi. Z biegiem czasu, po liftingu w 1999 roku w ofercie pozostały jedynie dwa ostatnie. Samochód opracowano wspólnie z GM dzięki czemu wiele elementów (np. w zawieszeniu) jest identycznych jak w niektórych modelach Opla. Samochód ma do zaoferowania przestronne wnętrze, w którym wygodnie pomieści się nawet pięć osób. Słabej jakości tapicerki rekompensuje dobrze rozpanowana deska rozdzielcza oraz stosunkowo wygodne fotele.

Zawieszenie nastawione jest raczej na komfort - z przodu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu pracuje układ wielowahaczowy (dość kosztowny w eksploatacji, na szczęście na rynku jest sporo zamienników). Do napędu wykorzystywane były wyłącznie jednostki benzynowe o pojemnościach 1,6 l. oraz 2,0 l. Obie mają szesnastozaworowe głowice, aluminiowy kolektor dolotowy i stosunkowo dobrze znoszą zasilanie gazem. Pamiętać należy jedynie o regularnej wymianie paska napędu rozrządu - te ostatnie często nie wytrzymują zalecanych przez producenta 70 tys. km., awaria skończyć się może zniszczeniem silnika.

Odpowiednio eksploatowana Nubira odwdzięczy się jednak niewielką awaryjnością.

Daewoo Nubira II

Druga generacja Daewoo Nubiry w znacznym stopniu opiera się na poprzedniej. W rzeczywistości można więc mówić jednie o daleko idącym liftingu. Bez zmian pozostały płyta podłogowa czy konstrukcja jednostek napędowych. Auto otrzymało jednak gruntownie zmodernizowaną karoserię różniącą się wyglądem przedniego i tylnego pasa. Niestety, przy okazji kuracji odmładzającej, producent nie zadbał o lepsze zabezpieczenie antykorozyjne.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Śmierć legendy. Co zawdzięczamy Pininfarinie?2012-07-04

Daewoo Nubira II 2.0 133 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Nissan Primera

Nissan Primera

2.0 140 KM benzyna2002kombiręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo V70

Volvo V70

2.4 144 KM benzyna2002kombiręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A4

Audi A4

2.0 E 130 KM benzyna2002kombiręcznaprzedni
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Mondeo

Ford Mondeo

2.0 145 KM benzyna2002kombiręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 3

BMW 3

18i 143 KM benzyna2002kombiręcznatylny
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota Avensis

Toyota Avensis

1.8 VVT-i 129 KM benzyna2002kombiręcznaprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność

Daewoo Nubira II 2.0 133 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS