Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
11.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
30 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.6 s.
Prędkość maksymalna
164 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Daewoo Rezzo 2.0 121 KM
Daewoo Rezzo to nic innego, jak model Tacuma po przeprowadzonym w końcówce 2002 roku restylingu. Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogowa Daewoo Nubiry - w zawieszeniu zastosowano więc kolumny McPhersona (z przodu) i układ wielowahaczowy z tyłu. Przy stosunkowo niewielkich gabarytach auto zaskakuje przestronnością wnętrza, które swobodnie mieści 5 osób i 455 litrów bagażu. Konstrukcja tylnej kanapy, (dzielonej w stosunku 50:50) lub - montowane opcjonalnie zamiast niej - trzy oddzielne fotele, pozwalają zwiększyć przestrzeń bagażową do 1155 litrów. Samochód to bezpośredni konkurent takich aut, jak Citroen Xara Picasso, Renault Scenic czy Opel Zafira. Użytkownicy chwalą ten model za komfortowe zawieszenie, rozsądnie zaplanowane wnętrze (m.in. składane stoliczki, obrotowy fotel pasażera, schowki w podłodze przed tylną kanapą) oraz bardzo umiarkowane koszty eksploatacji. Samochód ma opinię raczej bezawaryjnego. Na usterki narażone jest głównie zawieszenie, ale dzięki bliskiemu pokrewieństwu z Nubirą ceny części są przystępne.
Decydując się na model Rezzo otrzymujemy bardzo przestronne auto rodzinne, za bardzo rozsądną kwotę. Niestety, problematyczne może być odsprzedanie samochodu - pojazd ten to rzadki widok na naszych drogach. Potencjalni nabywcy nie powinni się jednak obawiać - bliskie pokrewieństwo z Nubirą ogranicza do minimum koszty eksploatacji, pojazd nie leży też w kręgu zainteresowania złodziei. Kupując Tacumę/Rezzo warto zwrócić szczególną uwagę na stan karoserii gdyż stosunkowo szybko poddaje się ona działaniu rdzy (po zakupie polecamy zakonserwować podwozie). Oprócz tego trzeba się też pogodzić z raczej tandetnym (wykonanym z twardych plastików) wnętrzem, którego elementy potrafią czasami zostać w ręku. Warto zainteresować się modelami, które trafiły do nas w ramach prywatnego importu (głownie z Niemiec), gdyż te są przeważnie lepiej wyposażone niż auta, które oferowane były na polskim rynku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2011-07-31