Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
5.9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
15 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
18.7 s.
Prędkość maksymalna
130 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Daewoo Tico 800 41 KM
Daewoo Tico to jeden z najliczniej reprezentowanych na naszym rynku przedstawicieli aut miejskich. Chociaż pojazd nie grzeszy urodą, nie sposób odmówić mu wielu zalet. Obsługa Tico, nawet przy przebiegach rzędu 200 tys. km, ogranicza się przeważnie do wymiany materiałów eksploatacyjnych oraz usunięcia drobnych usterek typu: przepalona lampka czy niesprawny klakson. Samochody w zasadzie bezawaryjnie pokonują kolejne kilometry, jedynym co daje się czasami we znaki to usterki automatycznego ssania (elektronicznie sterowany gaźnik) oraz rdza - dowód na to, że nadwozia nie wykonano zbyt solidnie.
We wnętrzu pomieszczą się cztery osoby, chociaż znalezienie wygodnej pozycji za kierownicą nie będzie łatwe. Można też narzekać na słabej jakości materiały wykończeniowe i szczątkowe wyposażenie. We wszystkich Tico montowany był ten sam trzycylindrowy silnik o pojemności 800 ccm. Motor ma moc nieco ponad czterdziestu koni mechanicznych, i w połączeniu z niewielką masą własną nadaje autku dobre osiągi. Sprint od zera do setki zajmuje ok. 17 sekund, prędkość maksymalna oscyluje w okolicach 150 km/h. Również zużycie paliwa kształtuje się bardzo przyzwoicie, na przejechanie setki wystarcza przeważnie od 4,2 do 5,5 litra PB 95. Do szybkiej jazdy nie zachęcają jednak słabe hamulce. Bagażnik o pojemności 180 l. jest niewielki, ale to i tak więcej, niż w konkurencyjnym Fiacie Cinquecento. Tico ma więc wszystkie najważniejsze cechy dobrego pojazdu miejskiego: jest bezawaryjne, stosunkowo przestronne i tanie w eksploatacji. Niestety, pietą achillesową konstrukcji jest dramatycznie niski poziom bezpieczeństwa. Z tego względu, na niektórych rynkach samochód ten nie został dopuszczony do sprzedaży!
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-02-26