DS 4 to samochód pozycjonowany między klasycznym kompaktowym hatchbackiem a crossoverem. Auto ma 4,4 m długości, 1,83 m szerokości i 1,47 m wysokości. Pojemność bagażnika to 440 litrów, czyli całkiem dużo, jak na segment kompaktów.
DS 4
Co może zaskakiwać, DS 4 drugiej generacji nie został zbudowany na nowej płycie podłogowej, ale na dobrze znanej EMP2, na której budowane są m.in. Peugeot 308 oraz DS7 Crossback i DS 9. Francuzi podkreślają jednak, że ta modułowa platforma na potrzeby DS 4 została poważnie zmodyfikowana.
Platforma EMP2 jest przystosowana do napędu hybrydowego typu plug-in, ale już nie elektrycznego. Stąd DS 4 będzie od premiery dostępny jako hybryda z możliwością ładowania. Źródłem mocy tej wersji jest benzynowy silnik 1.6 PureTech o mocy 180 KM, który jest wspomagany przez jednostką elektryczną o mocy 110 KM. Moc systemowa tego układu to 225 KM.
DS 4
Moment obrotowy trafia na koła za pośrednictwem ośmiostopniowej automatycznej przekładni zintegrowanej z silnikiem elektrycznym. Pojemność baterii wersji PHEV to 12,4 kWh, co teoretycznie powinno umożliwić przejechanie do 50 km w trybie elektrycznym.
Ponadto DS 4 będzie dostępny z silnikami benzynowymi PureTech o mocy 130 i 180 KM, które współpracują z automatyczną przekładnią ośmiobiegową. Manualnej skrzyni biegów w ofercie nie ma, podobnie jak samochodów z silnikami Diesla.
DS 4
DS 4 będzie dostępny w trzech wersjach: bazowej, usportowionej Performance Line (wyróżniającej się głównie czarnymi detalami zewnętrznymi) oraz uterenowionej DS 4 Cross (zastępuje wersję Crossback). Ta ostatnie wyróżnia się czarną dolną częścią zderzaków, w tym samym kolorze jest też osłona chłodnicy i słupki okien.
Wnętrze DS 4 nie jest ekstrawaganckie, chociaż znajdziemy w nim aż trzy ekrany: przed kierowcą cyfrowe zegary, na środku deski rozdzielczej 10-calowy ekran systemu infotaimnet, natomiast na konsoli między fotelami, za przełącznikiem skrzyni biegów zlokalizowany jest 5-calowy ekran dotykowy do sterowania tym systemem.
DS 4
Zachowano fizyczne przyciski sterowania klimatyzacją.
Do ciekawych rozwiązań należy DS Extended HUD, czyli wyświetlacz na przedniej szybie, który ma pół metra szerokości, a obrazy wyświetla jakby na drodze, 4 m przed samochodem.
DS 4 może poruszać się w trybie półautonomicznym. Może sam zatrzymywać się i ruszać w korku, a także zwalniać przed zakrętami.
DS 4 pojawi się w salonach jesienią 2021 roku.