Euro NCAP opublikowało pierwsze w 2022 roku wyniki testów zderzeniowych. Obyło się bez wpadek - Volkswagen Polo i Taigo zdobyły maksymalną ocenę pięciu gwiazdek, podobnie jak Lexus NX i elektryczne Renault Megane e-Tech.
BMW 2 Coupe
Jedynie nowe BMW 2 Coupe musiało się zadowolić wynikiem czterech gwiazdek.
W lipcu 2022 w życie wejdą przepisy nakazujące instalowanie w samochodach szeregu systemów bezpieczeństwa, z układem autonomicznego hamowania awaryjnego na czele. Jednak Euro NCAP wyprzedza przepisy i już od pewnego czasu nie jest możliwe uzyskanie maksymalnej oceny, gdy samochód nie ma na pokładzie szeregu systemów asystujących kierowcy.
Volkswagen Polo
Oba przetestowane modele Volkswagena nie miały problemów z uzyskaniem oceny pięciogwiazdkowej. Polo po liftingu poza zmianami stylistycznymi otrzymało właśnie szereg nowych systemów bezpieczeństwo. Z kolei Taigo to nowość, w której tych systemów po prostu zabraknąć nie mogło.
Lexus NX, oferowany również jako hybryda plug-in, także trzymał maksymalną ocenę. Specjaliści z Euro NCAP podkreślili jednak, że inżynierowie japońskiej firmy nie dostarczyli wszystkich potrzebnych danych, co było dla nich nietypowych zachowaniem.
Lexus NX
Elektryczne Renault Megane E-tech również bez problemu przeszło test. Nie jest to jednak niespodzianką, francuski producent od lat przykłada duży nacisk do tego, by jego pojazdy były dobrze oceniane przez Euro NCAP. Nie inaczej było w przypadku nowego Megane, który dostępny będzie wyłącznie z napędem elektrycznym.
Jedynym modelem, który w tej serii testów uzyskał cztery gwiazdki okazało się BMW 2 Coupe. Auto dobrze chroni pasażerów i kierowcę przed skutkami wypadków, nieźle wypada również ochrona pieszych. Jedyne zastrzeżenia pojawiły się w stosunku do systemu autonomicznego hamowania, który dobrze działa po wykryciu innych pojazdów i pieszych, ale niewystarczająco dobrze rozpoznaje rowerzystów. To zaważyło na końcowej ocenie.