Kia zaprezentowała europejską wersję modelu Sportage. Czy ten model powtórzy sukces poprzednika?
Z przodu nowego Sportage uwagę zwraca dynamicznie stylizowana przednia część z czarną osłoną chodnicy, która rozciąga się na całą szerokość auta. Wlot powietrza do chodnicy w kształcie tygrysiego nosa, od lat wyróżniający modele marki Kia, zinterpretowano na nowo. Łączy się on teraz z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu i z matrycowymi reflektorami w technologii LED.
Kia Sportage
Samochód okazale prezentuje się z boku - charakterystyczne linie nadwozia przecinają gładkie powierzchnie blach płynnie łącząc się z nimi i tworząc kontrastujące ze sobą bryły.
Czarny dach - kolejna nowość w europejskiej wersji Kii Sportage - podkreśla sportowy profil i dynamicznie stylizowany słupek C. Chromowana linia boczna wznosi się ku tyłowi nowego Sportage, tworząc harmonijną linię z tylnym spojlerem, dodatkowo podkreślającym sportowy charakter samochodu.
W zależności od wersji wyposażenia, nowy Sportage jest dostępny z 17-, 18- lub 19-calowymi felgami.
Wymiary nadwozia Kii Sportage w wersji europejskiej wynoszą - 4515 mm x 1865 mm x 1645 mm (długość x szerokość x wysokość), a rozstaw osi - 2680 mm. Pasażerowie tylnej kanapy mają 996 mm miejsca na nogi, odległość od siedziska do sufitu wynosi 998 mm. Bagażnik ma pojemność 591 litrów (VDA). Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcji 40:20:40. Po jego złożeniu pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1780 litrów.
Kia Sportage
Wnętrze nowego Sportage jest wykonane z miękkich w dotyku materiałów i obfituje w nowe technologie. Kabina jest zorientowana na kierowcę. Uwagę zwraca zakrzywiony wyświetlacz z panelem dotykowym który sprawia, że deska rozdzielcza wydaje się szersza i głębsza niż jest w rzeczywistości.
12,3-calowy ekran dotykowy działa jak centrum dowodzenia wszystkimi funkcjami z łącznością na czele. Zestaw wskaźników, również o przekątnej 12,3 cala jest wyposażony w najnowszej generacji, ciekłokrystaliczny wyświetlacz. Dzięki łączności ze światem zewnętrznym, oprogramowanie nowego Sportage i mapy nawigacji są aktualizowane bezprzewodowo. Oprogramowanie umożliwia zdalne łączenie się z samochodem za pośrednictwem aplikacji UVO Connect.
Kia Sportage nowej generacji będzie dostępny z szeroką gamą układów napędowych, w tym z hybrydowymi, a także z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
Kia Sportage
Rozmieszczenie podzespołów układu napędowego w wersjach HEV (hybrydowej) i PHEV (plug-in) zostało tak przemyślane, aby nie wpływały one negatywnie ani na wielkość przedziału pasażerskiego, ani na pojemność bagażnika. W wersji HEV akumulator znajduje się pod tylną kanapą, dzięki czemu przestrzeń na nogi dla pasażerów drugiego rzędu jest taka sama, jak w Sportage z silnikiem spalinowym. W wersji PHEV akumulator jest umieszczony centralnie między osiami pod podłogą auta, co zapewnia równomierny rozkład masy oraz nie ogranicza przestronności wnętrza.
Sportage PHEV jest wyposażony w 1,6-litrową jednostkę napędową T-GDI, silnik elektryczny o mocy 66,9 kW oraz w akumulator litowo-jonowy zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii. Układ napędowy generuje łączną moc systemową 265 KM, przy czym silnik spalinowy osiąga moc 180 KM.
Kia Sportage HEV również wykorzystuje silnik 1.6 T-GDI o mocy 180 KM i jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 44,2 kW oraz w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 1,49 kWh. Moc systemowa w Sportage HEV wynosi 230 KM.
Nowy silnik 1.6 T-GDI jest również oferowany pod maską Sportage z układem napędowym typu mild hybrid (MHEV) o mocy 150 lub 180 KM.
Gama silników obejmuje również wysokoprężną jednostkę 1.6, dostępną w dwóch wariantach mocy - 115 KM lub 136 KM (MHEV).
Silnik 1.6 T-GDI współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT). Dostępna jest także 6-biegowa przekładnia mechaniczna (6MT). Wersje z silnikiem Diesla są łączone ze skrzynią biegów 7DCT.
Po raz pierwszy Sportage oferuje nowy terenowy tryb jazdy, który automatycznie dostosowuje ustawienia kilku podzespołów, aby zapewnić optymalną trakcję w każdych warunkach drogowych, w tym na śniegu, błocie i piasku. Oprócz trybu terenowego do wyboru są również tryby Comfort, Eco lub Sport.
W ramach pakietu DriveWise nowa Kia Sportage jest wyposażony w szereg asystentów kierowcy: m.in. system wspomagania unikania kolizji z funkcją monitorowania pojazdów nadjeżdżających z przeciwka podczas skrętu w lewo na skrzyżowaniach, asystenta jazdy na autostradzie, który utrzymuje ustaloną odległość i prędkość od poprzedzającego samochodu, aktywny tempomat (NSCC), który współpracuje z systemem nawigacji.
System Remote Smart Parking Assist (RSPA) pomaga kierowcy zdalnie zaparkować samochód lub wyjechać nim z miejsca parkingowego. Parkowanie jest również łatwiejsze dzięki systemom Rear-View Monitor (RVM) i Surround View Monitor (SVM), które w czasie rzeczywistym wyświetlają obraz Sportage i jego najbliższego otoczenia.
Europejska Kia Sportage zostanie zaprezentowana na salonie IAA Mobility w Monachium, który rozpocznie się 7 września. Sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku.