Kia podała ceny Sportage nowej generacji. Zaczynają się one od 105 900 zł. Tyle kosztuje wersja M z napędem na przednie koła i 150-konnym silnikiem benzynowym T-GDI z rodziny Smartstream. Tymczasem obecną generację można było kupić już za 85 tys. zł (wersja S, 133 KM)...
Kia Sportage
Półkę wyżej znajdziemy 180-konny wariant z miękką hybrydą. Oprócz odmiany z silnikiem benzynowym nowy Sportage jest również dostępny w wersji z silnikiem Diesla, jako odmiana hybrydowa typu Mild Hybrid (z benzynową lub wysokoprężną jednostką napędową do wyboru), hybrydowa i hybrydowa typu plug-in. Ta ostatnia ma moc aż 265 KM i jest najmocniejsza w gamie. Taki samochód posiada między innymi, napęd na cztery koła i automatyczną, 6-stopniową przekładnię. Odmiana hybrydowa typu plug-in jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia – L, Business Line i GT-Line. Za tę ostatnią trzeba zapłacić 200 900 złotych.
Z pakietem Smart za 4 tys. zł, który zawiera automatyczną, 3-strefową klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz czujnik deszczu, cena Sportage wzrasta do 109 900 zł.
Kia Sportage
O 9000 zł droższe są wersje Sportage wyposażone w napęd na cztery koła. 11000 zł wynosi dopłata do 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej oraz układu mikrohybrydowego Mild Hybrid z silnikiem benzynowym. W wypadku wersji hybrydowych z wysokoprężną jednostką napędową dopłata do przekładni DCT oraz układu hybrydowego typu MHEV (Mild Hybrid) wynosi 14000 zł.
Wyposażenie seryjne nowego Sportage obejmuje m.in.: System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu, 7 poduszek powietrznych, w tym centralną poduszkę powietrzną w fotelu kierowcy, światła dzienne, mijania i drogowe w technologii LED, elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka, klimatyzację, kierownicę pokrytą skórą z przyciskami do sterowania sprzętem audio i obsługi telefonu, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym oraz interfejsem Apple CarPlay / Android Auto, kamerę cofania, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne.
Kia Sportage
Pod względem wymiarów zewnętrznych nowy Sportage nie zmienił się znacząco w porównaniu z modelem czwartej generacji. Na długość urósł o 30 mm (do 4515 mm), na szerokość o 10 mm (do 1865 mm), na wysokość również o 10 mm (do 1645 mm). O 10 mm zwiększył się także rozstaw osi, który teraz mierzy 2680 mm.
Mimo tylko nieznacznie większych wymiarów zewnętrznych, znacząco urosło wnętrze Sportage. Największą zmianę odczują pasażerowie tylnej kanapy, którzy teraz mają o 26 mm więcej miejsca na nogi. Ogromnie urósł bagażnik, którego pojemność wzrosła o blisko 20%, do aż 591 l.
Kia Sportage
Głównymi elementami kabiny nowego Sportage są zakrzywiony wyświetlacz, smukły panel dotykowy na konsoli środkowej z dwoma pokrętłami. Zakrzywiony wyświetlacz, który rozciąga się przed kierowcą i nad konsolą środkową, składa się z dwóch monitorów LCD o przekątnej 12,3” przykrytych jedną taflą szkła.
Produkcja nowej Kia Sportage w nowoczesnej fabryce w Żylinie na Słowacji już się rozpoczęła. Początek produkcji odmiany hybrydowej typu plug-in zaplanowano na luty 2022 roku.
Przewidywany termin realizacji indywidualnych zamówień na modele produkowane w fabryce na Słowacji wynosi tylko 4 miesiące.