Fiat 124 Spider został pokazany pierwszy raz jesienią 2015 roku, a w marcu roku 2106 debiutował na salonie genewskim. Auto opracowane zostało wspólnie z Mazdą. Jego technicznym bliźniakiem jest - w dużej mierze - nowa Mazda MX-5.
Na rynku europejskim Fiat 124 Spider jest wyposażony w czterocylindrowy silnik turbo o pojemności 1,4 litra z technologią MultiAir. Generuje on moc na poziomie 140 KM i moment obrotowy równy 240 Nm.
Jego osiągi również są godne uwagi: samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,5 s i może osiągnąć prędkość 215 km/h.
Auto oferowane będzie również w pod marką Abarth. Usportowiona odmiana napędzana będzie benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 1,4 –T-jet generującym 170 KM. W takiej konfiguracji samochód przyspiesza do 100 km/h w 6,8 s. Auto standardowo wyposażone będzie w hamulce Brembo i wydech Record Monza.
Przewidziane wersje wyposażenia to „124 Spider” i „Lusso”. W standardzie są 4 poduszki powietrzne, klimatyzacja manualna, radio MP3 z wejściem USB i czterema głośnikami, skórzana kierownica, tempomat, 16-cali felgi aluminiowe, system uruchamiania przyciskiem.
Wersja „Lusso” została dodatkowo wzbogacona o elementy: 17-cali felgi aluminiowe, skórzane fotele, deskę rozdzielczą z przeszyciami, podwójną końcówkę wydechu, reflektory przeciwmgielne i automatyczną klimatyzację.
W obydwu wersjach wyposażenia, na zamówienie, dostępny jest system rozrywki zawierający 7-calowy wyświetlacz dotykowy, cyfrowe radio plus FM/AM, czytnik MP3, dwa porty USB, wejście AUX, sześć głośników, połączenie Bluetooth, kamerę cofania i nawigację 3D.