W pięć lat do debiutu Fiata 500L włoski minivan doczekał się właśnie "gruntownego" faceliftingu. Słowa "gruntowny" używamy nieprzypadkowo - wprawdzie trudno dopatrzeć się większych zmian w wyglądzie czy zastosowanych rozwiązaniach technicznych, jednak Włosi twierdzą, że auto otrzymało aż 40 proc. nowych podzespołów!
Z zewnątrz zmiany zauważą chyba wyłącznie właściciele obecnej generacji. Najpoważniejsza dotyczy... nieco inaczej przetłoczonego zderzaka i zmienionego kształtu chromowanej listwy z logo marki Fiat. Producent podkreśla jednak oferowane przez 500L możliwości personalizacji. W sumie do wyboru jest 37 możliwych zestawień kolorystycznych (nadwozie i dach mogą być lakierowane na różne kolory).
Najwięcej nowości dotyczących liftingu znajdziemy w… cenniku. Producent wycofuje z oferty wersję Trekking (uterenowiona) i Living. Zamiast nich pojawią się nowe – głównie z nazwy – odmiany: Cross (w miejsce Trekkinga) i Wagon (w miejsce przedłużonej Living).
Ofertę otwiera teraz odmiana Fiat 500L Urban. Auto w tej konfiguracji ma 4,24 m długości, 1,78 m szerokości i 1,66 mm wysokości. Taki sam jak do tej pory jest rozstaw osi (2,61 m).
Fiat 500L Cross
Stylizowany na crossovera Trekking ma 4,28 m długości, 1,8 m szerokości i 1,68 m wysokości. Auto ma zwiększony o 25 mm prześwit, 17-calowe, aluminiowe obręcze kół i inne zderzaki. Kierowca może też wybierać jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Traction+ and Gravity Control, nie ma jednak co marzyć o napędzie 4x4. Traction+ w taki sposób rozdziela moc pomiędzy przednimi kołami, by uzyskać jak największą przyczepność w trudnych warunkach (śnieg, lód). Wybierając Gravity Control kierowca liczyć może na pomoc komputera w pokonywaniu stromych zjazdów.
Fiat 500L Wagon
Wchodząca w miejsce modelu Living odmiana Fiat 500L Wagon ma 4,38 m i identyczny, jak pozostałe wersje, rozstaw osi. Oprócz większego bagażnika (638 l zamiast 455 jak w pozostałych wersjach) auto oferowane jest z dodatkowymi dwoma składanymi fotelami (montowane w bagażniku).
Przy okazji liftingu żadnych zmian nie wprowadzono w palecie jednostek napędowych. Do wyboru są benzynowe 1,4 l 16V (95 KM), 0,9 l TwinAir (105 KM) i 1,4 l T-Jet (120 KM) oraz wysokoprężne 1,3 l MultiJet (95 KM) oraz 1,6 l MultiJet (120 KM). W ofercie – tak jak do tej pory – będą też auta fabrycznie dostosowane do zasilania LPG (1,4 l T-Jet) i metanolem (0,9 l TwinAir 85 KM). Zobacz odświeżonego Fiata 500L na filmie: