Jeśli ktoś dziś chce kupić np. w Polsce spalinowego Fiata to ma do wyboru Pandę, Tipo i 600-tkę, przy czym jedynie ostatni z tych modeli jest nową konstrukcją. Dopiero w przyszłym roku w salonach pojawi się spalinowy Fiat 500 nowej generacji, pojazd, którego miało wcale nie być, ale został na gwałt opracowany, gdy okazało się, że nikt nie chce kupować elektrycznej "pięćsetki".
- Fiat trzyma się dobrze w Brazylii
- Fiat Panda kupuje się tylko we Włoszech
- Fiat ma moc w Turcji i Algierii
Fiat trzyma się dobrze w Brazylii
Jednak na innych kontynentach Fiat pozostał jeszcze przy życiu. Np. w Brazylii Fiat jest liderem rynku z udziałem sięgającym niemal 21 proc., zaś Fiat Strada jest najchętniej kupowanym modelem samochodu w tym kraju.
Strada to niewielki pickup, który znalazł w tym roku 128 tys. nabywców, w sumie Fiat w ciągu jedenastu miesięcy sprzedał 471 tys. samochodów.
Drugi pod względem popularności jest Fiat Argo, czyli następca modeli Palio i Punto (hatchback segmentu B), który znalazł 84 tys. nabywców, a podium zamyka Fiat Mobi, czyli miejski pojazd segmentu A. Symptomatyczne, że żadnego z tych modeli nie kupimy w Europie.
Fiat Panda kupuje się tylko we Włoszech
Oczywiście z sentymentu Fiaty kupują również Włosi (11 proc. udziału w rynku wliczając lekkie auta dostawcze). Wśród aut osobowych dobrze trzyma się Panda, za pozostałą część wyniku odpowiadają już samochody dostawcze - Ducato, Doblo i Scudo.
Fiat ma moc w Turcji i Algierii
Fiat mocną pozycję ma również w Turcji (11,5 proc.). Na 122 tys. sprzedawanych od początku roku aut aż 76 tys. stanowi Fiat Tipo, który jest produkowany w Turcji, a na lokalny rynek trafia pod nazwą Egea.
Fiat jest również absolutnym hegemonem na rynku algierskim. W tym roku Włosi sprzedali w tym afrykańskim kraju 59 tys. samochodów, dzięki czemu zdobyli aż 60 proc. udziału w rynku. Najchętniej kupowanym modelem jest Doblo (23 tys. sztuk w tym roku).
Fiat ma więc dobrą pozycję na rynkach biedniejszych, rozwijających się, gdzie oferuje samochody spalinowe. Znacznie trudniej idzie mu w Europie, stąd pojawiają się nawet doniesienia, że Stellantis może całkowicie wycofać Fiaty z krajów europejskich. Podobny schemat postępowania zastosowano wobec Lancii, która przez wiele lat miała w ofercie jedynie model Ypsilon, który sprzedawany był tylko na Półwyspie Apenińskim.