Fiat zmodernizował gamę modeli należących do rodziny 500: samego Fiata 500, a także 500X i 500L.
Rodzina Fiat 500 Cult
Fiat 500 trafił na rynek w 2007 roku, 500L - w 2012 roku, a 500X - w 2014 roku. Wg ogólnoświatowych standardów generacje modeli wymienia się co 6 lat. Fiat jednak ma inną filozofię - ogranicza się do liftingów, urozmaicanych wersjami specjalnymi. W ten sposób, na zasadzie kroplówki utrzymuje przy życiu wiekowe modele.
Nie inaczej jest obecnie. Po zmianie rodzina 500 będzie dostępna w pięciu wersjach wyposażenia.
Rodzina Fiat 500 Sport
Wersja startowa to Cult, jak informuje Fiat, ma to być "hołd dla typowego dla 500 popowego świata, przeznaczona dla poszukających stylu i kultowości bez kompromisów w kwestii ceny." Kolejnym poziomem jest wersja wyposażenia Connect, skierowana do osób "poszukających demokratycznej i przyjaznej łączności ze światem, sposobu, by stale i stylowo pozostawać z nim w kontakcie."
Dolcevita to występująca tylko i wyłącznie w modelu 500 wersja, która przeznaczona jest "dla miłośników stylu glamour, inspirowana latami 50. XX wieku". Dopełnieniem oferty jest wersja Cross, przeznaczona dla tych, "którzy chcą uciec od miejskiego zgiełku i rutyny, by cieszyć się wraz z rodziną przygodami poza miastem, dbając o zdrowy styl życia." Dodatkowo dostępna jest wersja Sport, wyróżniająca się sportową stylizacją.
Rodzina Fiat 500
Poszczególne wersje można wzbogacić, personalizując samochód, dzięki specjalnym pakietom. Należą do nich: - pakiet NAVI, pakiet Magic Eye, pakiet Comfort i Functional oraz pakiet Style.
Fiat 500 jest napędzany silnikiem benzynowym z napędem mikrohybrydowym o mocy 70 KM. W modelu 500X dostępne są silniki benzynowe: 1,0 o mocy 120 KM i 1,3-litrowy silnik Firefly o mocy 150 KM zespolony ze skrzynią automatyczną DDCT. Natomiast 500L jest dostępny z 1,4-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 95 KM.
Wszystkie siniki zostały zmodernizowane tak, by spełniały obowiązują normę emisji spalin Euro 6D-Final.
Zbieranie zamówień na nowe modele rodziny 500 już się rozpoczęło.