W Polsce można już zamawiać Fiata 600. Produkowany w Tychach model to bliźniacza konkstrukcja Jeepa Avenger i nadchodzącej Alfy Romeo Milano. Fiata 600 dostępny jest obecnie w wersji elektrycznej oraz jako hybryda typu mild.
- Fiat 600 i 600e - nadwozie
- Fiat 600 Hybrid - napęd
- Fiat 600e - napęd
- Fiat 600e - ceny
- Fiat 600 Hybrid - ceny
Fiat 600 i 600e - nadwozie
Stylistycznie obie wersje Fiata 600 są niemal identyczne, różnią się detalami. Samochód wygląda trochę jak nadmuchany model 500 i jest oczywiscie crossoverem. Długość nadwozia wynosi 417 cm, roztaw osi mierzy 256 cm, w kabienie ma się zmieścić pięć osób.
Pojemność bagażnika, niezależnie od napędu wynosi 360 litrów.
Fiat 600e La Prima
Fiat 600 Hybrid - napęd
Hybrydowy napęd Fiata 600 Hybrid oparty jest na trzycylindrowym silniku benzynowym o pojemności 1.2, który generuje 100 KM. Komponent elektryczny obejmuje 48-woltowy akumulator litowo-jonowy oraz 6-stopniową dwusprzęgłową elektryczną skrzynią biegów, z którą zintegrowano silnik elektryczny o mocy 21 kW, falownik i elektroniczny moduł sterowania.
Fiat 600e Red
Moment obrotowy z silnika elektrycznego ułatwia ruszania, pozwala również okresowo wyłączyć silnik spalinowy podczas jazdy z niskimi prędkościami (poniżej 30 km/h i na dystansie do 1 km). Producent zapowiada, że dzięki elektryfikacji auto ma zużywać 15 proc. mniej paliwa niż by zużywało bez tej technologii.
Fiat 600 Hybrid rozpędza się do 100 km/h w 11 s.
Fiat 600e La Prima
Fiat 600e - napęd
Z kolei Fiat 600e napędzany jest przez silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM), dzięki czemu samochód rozpędza się do 100 km/h w równe 9 s. Silnik czerpie energię z akumulatora o pojemność 54 kWh, w cyklu mieszanym zasięg ma wynosić 400 km wg WLTP, czyli zapewne realnie da się przejechać około 300 km.
Fiat 600e Red
Enegię można uzupełnić na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym (DC) z mocą 100 kW. Jeśli uda się tyle wycisnąć (praktyka pokazuje, że realne moce ładowania są znacznie niższe od teoretycznych, nawet o 50 proc) to naładowanie akumulatora do 80 proc. potrwa tylko pół godziny. Samochód można naładować również w domu, prądem zmiennym (AC) z mocą 11 KW, co potrwa (do 100 proc) około 6 godzin.
Fiat 600e - ceny
Elektryczny Fiat 600e dostępny jest w dwóch wersjach - bazowej Red i topowej La Prima. Ceny wynoszą odpowiednio od 165 i 190 tys. zł.
Fiat 600 Hybrid - ceny
Znacznie przystępniejsze są ceny Fiata 600 Hybrid. Bazowa wersja kosztuje od 108 tys. zł i wyposażona jest m.in. w system multimedialny z ekranem dotykowym 10,25” kompatybilny bezprzewodowo z aplikacjami Android Auto i Apple Car Play, reflektory przednie oraz tylne światła w technologii LED, tylne czujniki parkowania, klimatyzację manualną oraz kierownicę pokrytą skóra ekologiczną.
Fiat 600 Hybrid
Topowa wersja wyposażenia – La Prima kosztuje od 128 tys. zł dodatkowo posiada m.in. aluminiowe felgi 18”, tapicerkę z ekologicznej skóry, fotel kierowcy z opcją masażu, bezprzewodową ładowarkę czy otwieraną stopą klapę bagażnika.
Dilerzy Fiata przyjmują już zamówienia zarówno na elektryczną, jak i hybrydową wersję Fiata 600.