Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
8.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
22 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
14.9 s.
Prędkość maksymalna
147 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Fiat Albea I 1.2 16v 80 KM
Fiat Albea
Fiat Albea to następca cieszącej się sporą popularnością na polskim rynku Sieny. Jego debiut przypadł na 2002 rok, auto produkowano aż do 2008 roku. W 2006 roku samochód poddano liftingowi, który objął głównie przedni pas nadwozia oraz deskę rozdzielczą.
Samochód nie jest przesadnie awaryjny. Do typowych usterek należy zaliczyć właściwie tylko drobne usterki układu elektrycznego oraz niedomagania zawieszenia. Nie ma się jednak co łudzić, mimo stosunkowo dużych wymiarów zewnętrznych samochód to typowy reprezentant segmentu B. Wnętrze nie jest więc byt przestronne, można mieć również sporo zastrzeżeń co do jakości materiałów wykończeniowych.
Kierowców lubiących dynamiczną jazdę odstraszać mogą miękkie zawieszenie i raczej kiepskie hamulce.
Fiat Albea I
Albea to następca popularnego w Polsce w latach dziewięćdziesiątych Fiata Sieny (w Brazylii auto sprzedawane było właśnie pod tą nazwą). Auto powstało głównie z myślą o rynkach wschodzących - śmiało można więc je nazwać pojazdem "budżetowym". Wymiary plasują pojazd na pograniczu segmentów B i C - rozstaw osi (2420 mm) nie pozostawia jednak złudzeń, że mamy do czynienia z samochodem miejskim o "doklejonym" bagażniku. Biorąc pod uwagę "genezę" projektu nie można oczekiwać ani wielkiej przestrzeni, ani wysokiej niezawodności. Największym plusem jest jednak prostota konstrukcji i łatwy dostęp do tanich części zamiennych. W polskich warunkach najczęściej naprawiać trzeba elementy zawieszenia. Radzimy skrócić podawane przez producenta interwały wymiany pasków rozrządu (nawet o połowę!). Rzadko który "dożywa" do zakładanego przez konstruktora przebiegu.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24