Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
12.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
32 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
7.2 s.
Prędkość maksymalna
227 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Fiat Coupe I 2.0 Turbo 20v 220 KM
Fiat Coupe zadebiutował w 1994 roku i przetrwał w produkcji do roku 2000. Samochód posiadał ciekawą stylizację i oraz dość dużą ofertę silników, z których najmocniejsze były doładowane benzynowe jednostki 2.0 osiągające moc do 220 KM. Takie auta wyposażone były w dyferencjał o ograniczonym poślizgu i przyspieszały do 100 km/h w około 6 sekund, co nawet dziś stawia je w samochodowej ekstraklasie.
Fiat Coupe okazał się udaną konstrukcją, niestety, obecnie trudno o zadbane egzemplarze. Niska cena w zestawieniu z wysoką mocą spowodowały, że na rynku dominują egzemplarze skatowane, "zarżnięte", nieserwisowane.
Jeśli jednak uda się trafić na samochód w dobrym stanie, przy regularnej opiece (poziom oleju, rozrząd, szczególne dbanie o silniki doładowane) będzie on raczej bezawaryjny. Z uwagi na bliskie pokrewieństwo auta z Fiatem Tipo (ta sama płyta podłogowa), ceny niektórych podzespołów można uznać za przystępne.
Jednak egzemplarz "zajeżdżony" będzie skarbonką a wyprowadzenie "na prostą" może okazać się niemal niemożliwie.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-11-10
Gaz to jest dobry do zapalniczek, a nie do Fiata Coupe.
Cupciami jeżdżę ponad 10 lat. Pierwsza była 2/16v, druga 2/20vt. To całkiem inne samochody. Polecam drugą ze względy na bardzo dobry niezawodny zespół napędowy wywodzący się z Lancii Kappy. Super relacja ceny zakupu do mocy. 5 cylindrowy silnik po delikatnych zabiegach może mieć 250 KM, dysponując większą kasą (wymiana turbosprężarki, pompy, wtrysków, wydechu,tłoków, intercoolera i programu można uzyskać 350 KM. Super wyglądające niepowtarzalne, ocynkowane nadwozie. Piękne, też niepowtarzalne wnętrze. Proste i tanie zawieszenie. Największy problem, to mechanicy, którzy najczęściej znają tylko Golfy i Pasaty.
Cupciami jeżdżę ponad 10 lat. Pierwsza była 2/16v, druga 2/20vt. To całkiem inne samochody. Polecam drugą ze względy na bardzo dobry niezawodny zespół napędowy wywodzący się z Lancii Kappy. Super relacja ceny zakupu do mocy. 5 cylindrowy silnik po delikatnych zabiegach może mieć 250 KM, dysponując większą kasą (wymiana turbosprężarki, pompy, wtrysków, wydechu,tłoków, intercoolera i programu można uzyskać 350 KM. Super wyglądające niepowtarzalne, ocynkowane nadwozie. Piękne, też niepowtarzalne wnętrze. Proste i tanie zawieszenie. Największy problem, to mechanicy, którzy najczęściej znają tylko Golfy i Pasaty.