Niespełna 64 tys. zł. Tyle zapłacić trzeba będzie w polskim salonie za podstawową wersję nowego, czwartego, wcielenia Forda Focusa.
Ford Focus ST-Line
Jak już informowaliśmy, kolejna generacja Focusa jest pierwszym autem Forda bazującym na nowej platformie C2. Nadwozie auta ma teraz 4378 mm długości (4668 mm w wersji kombi), 1825 mm szerokości i 1454 mm wysokości (1481 mm w kombi – z relingami). W porównaniu do poprzednika aż o 53 mm zwiększył się rozstaw osi. W przypadku najsłabszych jednostek zupełną nowością jest zastosowanie w tylnym zawieszeniu belki skrętnej. O legendarne już właściwości jezdne dbać ma tutaj szczególna konstrukcja sprężyn.
Ford Focus ST-Line
Podstawowa odmiana, zgodnie z utartą tradycją, otrzymała nazwę Trend. Lista wyposażenia standardowego obejmujem.in. manualną klimatyzację, radio CD/MP3 z sześcioma głośnikami i wyświetlaczem o przekątnej 4,2 cala oraz rozbudowane systemy bezpieczeństwa. Należą do nich np. Pre-Collision Assist (z funkcją automatycznego hamowania) Lane Keeping Alert (system utrzymywania pasa ruchu). Tak wyposażony Focus z benzynowym silnikiem 1,0 l EcoBoost o mocy 100 KM wyceniony został na 63 900 zł (inauguracyjna cena promocyjna).
Wśród silników benzynowych do wyboru jest EcoBoost o pojemności 1,0 litra (85-125 KM) i nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost (150-182 KM). Oba mają konstrukcję trzycylindrową i wyposażono je w układ dezaktywacji jednego z cylindrów. Dla zwolenników diesli przewidziano motory 1,5 l EcoBlue o mocach od 95 do 150 KM. Europejskie odmiany powstawać mają w niemieckim zakładzie montażowym Forda w Saarlouis.