Ford zaprezentował Focusa po liftingu. Samochód znacznie zmienił się głównie w przedniej części nadwozia, ponadto zmodyfikowano nieco wnętrze, pojawiły się nowe jednostki napędowe i rozwiązania techniczne.
Ford Focus po liftingu
Stylistycznie Focus upodobnił się do Mondeo i Fiesty, czyli pozostałych modeli globalnych zaprojektowanych wg strategii "One Ford". W oczy rzuca się przede wszystkim duża osłona chłodnicy, ale zmieniono również kształt maski, reflektorów i zderzaka. Nieco mniejsze zmiany dostrzeżemy z tyłu, ale tam też zastosowano nowy zderzak i światła o zmodyfikowanym kształcie.
Ford Focus po liftingu
Wnętrze zmieniło się nieznacznie, aczkolwiek udało się poprawić wyciszenie oraz wygospodarować schowki o większej pojemności.
W Focusie po liftingu zadebiutuje w Europie system SYNC 2. Jest to dostępny opcjonalnie system infotainment, który integruje sterowanie radiem, telefonem, nawigacją czy klimatyzacją. Sterowanie odbywa się za pomocą ośmiocalowego ekranu dotykowego lub głosowo.
Ford Focus po liftingu
Inne techniczne nowości to m.in. system Perpendicular Parking, który pozwala zaparkować tyłem "w garażu" bez dotykania kierownicy (obecnie stosowany system wspiera tylko parkowanie równoległe). System pomaga również wycofać z miejsca parkingowego tyłem (Cross Traffic Alert ostrzega akustycznie przed nadjeżdżającymi samochodami) oraz wyjechać po parkowaniu równoległym (System Park-Out Assist; nie trzeba dotykać kierownicy).
Ford Focus po liftingu
Podniesiono również zakres działania prędkości systemu automatycznego hamowania Active City Stop z 30 do 50 km/h. Nowością jest z kolei Pre-Collision Assist, który działa podobnie jak Active City Stop, ale podczas jazdy z wyższymi prędkości (np. na autostradzie).
Inżynierowi zdecydowali się również zmniejszyć siłę wspomagania kierownicy, co pozwala na lepsze czucie drogi, oraz zmodyfikowali nieco zawieszenie i układ ESP. Wszystko po to, by Focus jeszcze lepiej się prowadził.
Ford Focus po liftingu
Nie zabrakło nowości w zakresie jednostek napędowych. Zaliczyć do nich trzeba silnik benzynowy 1.5 EcoBoost (moce 150 i 180 KM) oraz jednostkę wysokoprężną 1.5 TDCI (95 i 120 KM). W ofercie pozostaje silnik 1.0 EcoBoost (100 i 125 KM), na który w ubiegłym roku zdecydowała się aż 1/3 nabywców Focusa.
Ford Focus po liftingu
Nieco później pojawi się ekologiczna wersja jednostki 1.0, która emitować ma 99 g CO2 na km, natomiast w przyszłym roku będzie można zamówić Focusa z automatyczną skrzynią biegów (będzie dostępna w autach z silnikiem 1.0 EcoBoost i 1.5 TDCI o mocy 120 KM).
Focus to najchętniej kupowany model Forda. Obecnie samochód jest produkowany w ośmiu fabrykach położonych na czterech kontynentach, kupić go można w 140 krajach. Wersja po liftingu trafi do salonów w drugiej połowie roku.