Ford zaprezentował pierwsze zdjęcia przedstawiające Focusa ST w wersji kombi. Pojazd dołączony do pokazanego na początku roku ST z nadwoziem typu hatchback.
Ford Focus ST kombi
Znakiem ST Ford oznacza wersje usportowione, wyżej pozycjonowane są tylko modele RS. Jakie więc źródło mocy znajdziemy w nowym Focusie ST? Niezależnie od nadwozia model ten może być napędzany wysokoprężnym silnikiem 2.0 EcoBlue lub benzynowym 2.3 Ecoboost, przy czym nie na wszystkich rynkach będą oferowane obie wersje.
Ford Focus ST kombi
Dwulitrowy diesel generuje moc 190 KM (przy 3500 obr/min) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm (między 2000 a 3000 obr/min). Od 1500 obr/min jednostka dostarcza już 360 Nm. Natomiast benzynowy silnik 2.3 Ecoboost generuje 280 KM (przy 5500 obr/min) i 420 Nm momentu obrotowego (między 3000 a 4000 obr/min).
Obie wersje silnikowe standardowo sprzęgane są z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Wersja benzynowa dostępna jest opcjonalnie z siedmiostopniowym automatem.
Ford Focus ST kombi
By zapewnić odpowiednią trakcję diesle wyposażone są w system wektorowania momentu obrotowego przyhamowujący jedno z kół napędowych, natomiast w wersji benzynowej nabywcy otrzymują aktywny, sterowany elektronicznie dyferencjał. Urządzenie o nazwie eLSD jest w stanie płynnie dozować moc między kołami w oparciu o dane z wielu czujników pojazdu.
Rozwiązania te są konieczne - Focus ST ma napęd tylko na koła przedniej osi.
Stylistycznie Focus ST wyróżnia się bardziej agresywną stylizacją. Wersja ta będzie oferowana we wszystkich kolorach, w których dostępne są "zwykłe" Focusy, dodatkowo jednak będzie można wybrać jeden z dwóch kolorów zarezerwowanych dla ST - Ford Performance Blue (niebieski) lub Orange Fury (pomarańczowy).