Na drogi Starego Kontynentu trafiło w ubiegłym roku 974 982 nowych aut marki Ford. Mimo pandemii koronawirusa dealerzy mają całkiem dużo powodów do radości.
Ford Ranger
Liczby nie wyglądają zachęcająco, ale trzeba pamiętać, że branża motoryzacyjna szczególnie mocno odczuła przerwy produkcyjne podyktowane pandemią. Ford zmniejszył swój udział w Europejskim rynku o 0,3 proc. – do 7,1 proc. Sprzedaż całkowita amerykańskiej marki zmalała o 32,1 proc.
Mimo tego, dealerzy Forda mogą zaliczyć minionych dwanaście miesięcy do całkiem udanych. Firma umocniła się bowiem na stanowisku europejskiego potentata w sprzedaży aut dostawczych!
Ford Ranger
Mało kto wie, że na dwa sprzedane w Europie osobowe Fordy przypada jeden pojazd dostawczy. Przykładowo w ubiegł rok zamknął się dla Forda wynikiem 645 156 zarejestrowanych osobówek i aż 329 826 rejestracji aut dostawczych. Szósty raz z rzędu Ford sklasyfikowany został na pierwszym miejscu wśród dostawców aut dostawczych w Europie. 56 raz z rządu (!) okazał się też największym dostawcą takich pojazdów w Wielkiej Brytanii. W sumie w roku 2020 użytkowe Fordy zdominowały rynki w aż dziesięciu krajach Starego Kontynentu.
Ford Ranger
Użytkowe Fordy kojarzą się głównie z Transitem, ale prawdziwym hitem amerykańskiej marki okazuje się być... pickup. Ranger, bo o nim mowa, może pochwalić się aż 34,9 proc. udziału w europejskim rynku tego typu aut! Model śmiało okrzyknąć więc można królem europejskich pickupów.
Jeśli chodzi o samochody osobowe dużym powodzeniem cieszą się modele Focus i Puma, czyli nowy suv z pogranicza segmentów B i C. Same suvy odpowiadają dziś już za 38,1 proc. sprzedaży Forda w Europie!