chceauto.pl
x

FSO Lanos 1.6 106 KM

Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2005
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1598 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
106 KM
0-100 km/h
11 s.
V max
180 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
52 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
320 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
9.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
26 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.1 s.
Prędkość maksymalna
164 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

FSO Lanos 1.6 106 KM

Opracowany wspólnie z koncernem GM Daewoo Lanos to samochód, który przekonał do koreańskiej marki tysiące Polaków. Do wyboru były trzy wersje nadwoziowe - czterodrzwiowy sedan lub 3- i 5-drzwiowy hatchback. W momencie swojego debiutu w Polsce (wrzesień 1997) samochód mógł pochwalić się nowoczesną konstrukcją i wygodnym, przestronnym wnętrzem. Również dzisiaj cechy te pozostają niewątpliwymi zaletami, do których doszła jeszcze stosunkowo niska awaryjność pojazdu. 
Daewoo Lanos produkowany był na Żeraniu do 2004. Przez kolejne cztery lata, aż do 2008 roku z warszawskiej fabryki wyjeżdżały Lanosy sygnowane logiem FSO (za wyjątkiem samochodów eksportowanych na Ukrainę, które wciąż sprzedawano jako Daewoo). Wówczas w ofercie był tylko sedan i 5-drzwiowy hatchback (auta trzydrzwiowe wycofano w 2002 roku).
We wnętrzu Lanosa wygodnie podróżować będą cztery osoby, komfortowo zestrojone zawieszenie wydaje się sprawdzać na naszych dziurawych drogach. Do napędu wykorzystywane były wyłącznie benzynowe, czterocylindrowe jednostki o pojemnościach: 1,4 l. 1,5 l (8 i 16v). i 1,6 l. Mocniejsze wersje dwóch ostatnich wyposażone były również w szesnastozaworowe głowice. Poza rzadko spotykanym ośmiozaworowym 1,4 l. wszystkie silniki zapewniają autu dobre osiągi (setka w 10-12 sekund), wszystkie zużywają również dość duże ilości paliwa - ok. 10 l. w mieście i są wrażliwe na terminy wymiany pasków rozrządu (razem z pompą wodną). Zaraz po kupnie lepiej więc wymienić ten element, nawet jeśli poprzedni właściciel zapewniał nas, że wykonał taką operację.  
W okresie produkcji Lanosa pod marką FSO w ofercie pozostawał już tylko silnik 1.6, w 2004 roku zakończono sprzedaż silnika 1.5. 
W 2007 roku pojawiła się bogato wyposażone wersja oznaczona Plus. Pod koniec produkcji (druga połowa 2008 roku) w ofercie pozostawał tylko ten samochód.
Do typowych usterek należą wybite końcówki drążków kierowniczych, oraz pękające sprężyny amortyzatorów. Osprzęt silnika jest raczej niezawodny, chociaż zwłaszcza w samochodach wyposażonych w instalacje LPG współpracy potrafi odmówić pompa paliwa. Zdarzają się także problemy z sondą lambda, alternatorem czy korodującym układem wydechowym. Trzeba jednak zaznaczyć, że silniki dobrze znoszą zasilanie gazem, na rynku nie brak egzemplarzy z fabryczną instalacją LPG. Warto szukać egzemplarzy wyposażonych we wspomaganie kierownicy i poduszki powietrzne.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-02-15

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

FSO Lanos CRASHTEST

FSO Lanos 1.6 106 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Renault Megane

Renault Megane

1.4 98 KM benzyna2005sedanręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 3

Mazda 3

1.6 16V 105 KM benzyna2005sedanręcznaprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Toledo

Seat Toledo

1.6 105 KM benzyna2005sedanręcznaprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

1.6 100 KM benzyna2005sedanręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Honda Civic

Honda Civic

1.6i 110 KM benzyna2005sedanręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Kia Cerato

Kia Cerato

1.6 105 KM benzyna2005sedanręcznaprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność

FSO Lanos 1.6 106 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS