Hyundai oficjalnie ogłosił, że uruchomi całkowicie nową marką premium o nazwie Genesis. Tym samym Koreańczycy chcą podążyć drogą wytyczoną przez Japończyków z Toyoty (Lexus) i Nissana (Infiniti), którą ostatnio próbują podążać Francuzi z Citroena (DS), a nawet Ameryaknie z Forda (Vignale).
Genesis
Genesis do tej pory było nazwą luksusowego modelu Hyundaia. Teraz ma stać się nową marką premium i powalczyć o względy i portfele bardziej zamożnych klientów.
By ten plan się udał Hyundai pozyskał Luca Donckerwolke, który w ostatnich latach był odpowiedzialny za stylizację samochodów Bentleya. Belg ma odpowiadać za projekty modeli Genesis, natomiast inny znany projektant, czyli Peter Schreyer wciąż będzie odpowiedzialny za stylizację samochodów Kii i Hyundaia.
Genesis
Jakie plany ma Hyundai wobec nowej marki? Na razie ogłoszono, że do 2020 roku, a więc w ciągu 5 lat Genesis ma mieć w ofercie sześć modeli. Schemat nazewnictwa ma być prosty, na początku będzie litera G, a następnie liczba określająca wielkość modelu, czyli G70, G80 czy G90. Co ciekawe, niedawno Infiniti zrezygnowało ze stosowania nazwy G, zamieniając tę literę na Q...
Genesis
Pierwszy model Genesisa ma debiutować już w grudniu. Zapewne pojazd ten będzie stanowił miks rozwiązań technicznych stosowanych w modelach Genesis oraz Equus.
Początkowo marka Genesis będzie wprowadzana na rynki Korei Południowej, Chin, Ameryki i Bliskiego Wschodu. Później, wraz z poszerzeniem oferty, samochody trafią również do Europy.