Elektryczne samochody nie cieszą się w Polsce zainteresowaniem nabywców. Co innego w krajach "Starej Unii", gdzie na własnego elektryka decyduje się coraz większa liczba nabywców!
Hyundai Kona Electric
Korzysta na tym m.in. Hyundai, który dostarczył już europejskim nabywcom 100 tys. egzemplarzy elektrycznej wersji modelu Kona. To spory wyczyn biorąc pod uwagę, że samochód debiutował na rynku w 2018 roku, a po drodze mieliśmy jeszcze pandemię koronawirusa i kryzys półprzewodnikowy!
Przypominamy, że Kona Electric dostępny jest z jednym z dwóch napędów elektrycznych do wyboru: wersja o wydłużonym zasięgu wyposażona jest w akumulatory o pojemności 64 kWh i zapewnia zasięg 484 kilometrów (WLTP), natomiast wersja standardowa ma akumulatory o pojemności 39,2 kWh i oferuje zasięg 305 kilometrów (WLTP).
W marcu 2020 roku Hyundai rozpoczął produkcję modelu Kona Electric w swojej europejskiej fabryce, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). To dodatkowa lokalizacja obok głównego zakładu w Ulsan, w Korei Południowej.
Hyundai Kona Electric
Popularność Hyundaia Kona Electric idzie w parze z szerszymi trendami. Liczba rejestracji nowych samochodów elektrycznych jest dwukrotnie większa, w porównaniu z 2019 rokiem, jak wynika z European Electric Car Flash Report z lipca 2021 roku. Prawdą jest, że w pierwszych pięciu miesiącach 2021 roku zarejestrowano w Europie 355 000 nowych samochodów elektrycznych – to więcej niż w całym 2019 roku. Producenci poszerzyli swoją ofertę, aby sprostać wymogom dotyczącym obniżenia emisji dwutlenku węgla (CO2), więc spodziewane jest przekroczenie liczby miliona rejestracji nowych aut elektrycznych do końca 2021 roku.
Na potwierdzenie tego trendu warto przytoczyć raport Electric Vehicle Sales Review z którego wynika, że europejski rynek samochodów elektrycznych powiększył się o 147 proc. rok do roku w pierwszej połowie 2021 roku, osiągając liczbę 366 000 sprzedanych egzemplarzy.