Hyundai wprowadza na rynek Konę nowej generacji. Wygląd tego samochodu poznaliśmy w grudniu ubiegłego roku, a w styczniu zaprezentowano pierwsze dane techniczne wersji spalinowych. Tym razem nadeszła kolej na wersję elektryczną.
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona nowej generacji to miejski crossover. Jego nadwozie ma 435 cm długości, 182,5 cm szerokości i 158 cm wysokości. Rozstaw osi mierzy 266 cm. Wersje spalinowe i hybrydowe mają identyczne wymiary jak wersja elektryczna.
Na rynku będą dostępne dwie wersje Kony Electric. Bazowa posiada silnik o mocy 156 KM i momencie 255 Nm, który czerpie energię z baterii o niedużej pojemności 48,4 kWh. Wersja ta nosi nazwę Standard Rangee i... niestety jej zasięg nadal pozostaje tajemnicą.
Hyundai Kona Electric
Natomiast Kona Electric Long Range posiada silnik generujący 218 KM (moment obrotowy pozostaje niezmienny i nadal wynosi 255 Nm), który czerpie energię z baterii o pojemności 65,4 kWh. Zasięg tej odmiany, zgodnie z normą WLTP, ma wynosić 490 km, a to oznacza, że realnie sukcesem będzie przejechanie 400 km.
Niezależnie od wersji Hyundaia Kona Electic można ładować z napięciem 400 V, czas ładowania na szybkiej ładowarce prądu stałego od 10 do 80 proc. ma wynosić 40 minut. Niestety, Hyundai nie podał, której baterii to dotyczy, ale możemy się spodziewać, że mniejszej. Nie ujawniono również maksymalnej mocy ładowania, którą jest w stanie przyjąć samochód.
Hyundai Kona Electric
Wnętrze Kony jest cyfrowe i skoncentrowane na kierowcy. W kabinie znajdziemy dwa ekrany 12,3-calowe, ponadto dostępny jest wyświetlacz HUD, dużych rozmiarów (12 cali).
Kona Electric może być wyposażona w zaawansowane systemy wspomagające kierowcę (ADAS), takie jak asystent utrzymania pasa ruchu (LKA), asystent unikania kolizji z pojazdami w martwym polu (BCA), inteligentny asystent ograniczenia prędkości (ISLA), ostrzeganie o poziomie uwagi kierowcy (DAW) i asystenta świateł drogowych (HBA), inteligentny tempomat (SCC), asystent podążania na pasie ruchu (LFA) i asystent jazdy autostradowej (HDA).
Wyposażenie obejmuje również system i-PEDAL, który pozwala kierowcy przyspieszać, zwalniać i zatrzymywać się, używając tylko pedału przyspieszenia.
W Europie, poza wersją elektryczną, Kona będzie dostępna również w wersji benzynowej 1.6 T-GDI (198 KM) i jako klasyczna hybrydda (HEV) o mocy 141 KM.