W Los Angeles Japończycy zaprezentowali nową Hondę HR-V. Samochód będący mniejszą siostrą modelu C-RV to próba zaistnienia Hondy na tworzącym się właśnie rynku niewielkich SUVów z pogranicza segmentów B i C. Warto przypomnieć, że w Los Angeles zadebiutowała również - reprezentująca tę samą klasę pojazdów Mazda CX-3.
Honda HR-V
Nowa HR-V wpisuje się w język stylistyczny współczesnych modeli Hondy. Japończycy zastosowali charakterystyczny dla marki grill czy zderzaki. By nadać sylwetce lekkości tylne drzwi otrzymały poziome, przechodzące płynnie w tylny słupek przetłoczenie. W słupku C ukryto tylne klamki.
Honda HR-V
Wnętrze, w typowy dla Hondy sposób, zapewniać ma odrobinę sportowego ducha. Przed kierowcą umieszczono trzy analogowe zegary - największym z nich - zajmującym centralną pozycję - jest prędkościomierz.
Na konsoli środkowej zamontowano dotykowy, ciekłokrystaliczny wyświetlacz. Nie wiadomo jednak, czy na wszystkich rynkach będzie on elementem wyposażenia standardowego. W oczy rzucają się też - niestandardowe - dysze nawiewów ciągnące się przez całą deskę rozdzielczą po części pasażera.
Honda HR-V
Pod maskę trafił benzynowy silnik 1,8 l. Jednostka dysponuje mocą 138 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 172 Nm. Warto podkreślić, że standardowe odmiany wyposażone będą w napęd na cztery koła i sześciostopniową, ręczną skrzynię biegów. Na liście opcji znajdzie się też bezstopniowy automat CVT. W takiej konfiguracji napęd 4x4 wymagać będzie jednak dopłaty.
Ceny i specyfikacje dotyczące poszczególnych rynków nie są jeszcze znane. Sprzedaż modelu HR-V rozpocząć ma się w początku 2015 roku.