Niemal rok temu Honda zaprezentowała model CR-V szóstej generacji. Samochód produkowany i sprzedawany jest w Stanach Zjednoczonych, ale już wkrótce pierwsze egzemplarze pojawią się w europejskich salonach.
Honda CR-V
Opóźnienie premiery było spowodowane koniecznością opracowania hybrydowych napędów, bez których CR-V nie spełniałoby drastycznych europejskich norm emisji spalin.
Nowa generacja Hondy CR-V jest znacznie większa od poprzednika. Długość nadwozia wynosi 470 cm, czyli o 10 cm więcej niż w przypadku piątej generacji CR-V. Z tego względu Honda wraz nową CR-V wprowadzi na rynek kompaktowego crossovera o nazwie ZR-V
Honda CR-V
Nowa generacja Hondy CR-V będzie oferowana jako klasyczna hybryda (e:HEV) oraz jako hybryda typu plug-in (e:PHEV). CR-V staje się tym samym pierwszą hybrydą z możliwością ładowania w europejskiej gamie Hondy.
W obu wariantach zastosowano 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący w cyklu Atkinsona, oraz dwa silniki elektryczne, które zapewniają napęd wszystkich kół.
Honda CR-V
Akumulator CR-V e:PHEV ma 17,7 kWh pojemności i ma zapewniać zasięg w trybie elektrycznym do 82 km. Co istotne, akumulator umieszczono pod tylną kanapę, a nie pod podłogą bagażnika, dzięki czemu jego pojemność nie ucierpiała i wynosi 617 litów. Dodatkowo pod podłogą znajduje się 72-litrowy schowek na kable.
Dane techniczne obu układów napędowych, moce i osiągi nie zostały jeszcze ujawnione.
Nowa Honda CR-V trafi do salonów jesienią 2023 roku.