Honda zaprezentował model Jazz Crosstar po modernizacji. Samochód otrzymał nowe elementy stylistyczne, a także zmieniony hybrydowy układ napędowy e:HEV.
Honda Jazz Crosstar po liftingu
Bardziej wyrazista jest osłona wlotu powietrza o strukturze plastra miodu, którą uzupełniają zmodyfikowane zderzaki, wzbogacone o srebrne panele imitujące osłony podwozia oraz nowe listwy boczne.
We wnętrzu Jazz Crosstar e:HEV pojawi się natomiast nowa tapicerka siedzeń, a także modyfikacje deski rozdzielczej i paneli drzwiowych oraz nowe wykończenie kokpitu, konsoli środkowej i minimalistycznej, dwuramiennej kierownicy.
Honda Jazz Crosstar po liftingu
Najnowsza generacja układu napędowego e:HEV wykorzystuje dwa silniki elektryczne, silnik benzynowy oraz przekładnię automatyczną.
Dzięki udoskonaleniom wszystkich komponentów systemu e:HEV, w nowej odsłonie Jazz Crosstar poprawiono osiągi i moc, a także zużycie paliwa. Moc elektrycznego silnika napędowego wzrosła o 10 kW (13 KM), do 90 kW (122 KM), a moc generatora o 8 kW i wynosi obecnie 78 kW (106 KM). 1,5-litrowy silnik benzynowy z wtryskiem punktowym zyskał 7 kW, osiągając 79 kW (107 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi nadal 131 Nm.
Honda Jazz Crosstar po liftingu
Moc maksymalna układu hybrydowego e:HEV jest równa maksymalnej mocy silnika elektrycznego napędowego i wynosi teraz 122 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostał na poziomie 253 Nm.
Jazz Crosstar e:HEV po liftingu może holować przyczepę o masie do 500 kg.
Zwiększono również możliwości systemów wspomagających kierowcę. Asystent jazdy w korku dysponuje obecnie funkcją wspomagania kierowania od prędkości 0 km/h, a przednia kamera ma większy kąt widzenia.
Sprzedaż odświeżonej Hondy Jazz Crosstar e:HEV rozpocznie się w Polsce na wiosnę 2023 roku.