Hyundai Inster to samochód, który należy umiejscowić między segmentem A, a więc pojazdów miejskich, a segmentu B. Stylistycznie auto nawiązuje do benzynowego modelu Casper oferowanego wyłącznie na rynku koreańskim. Auto ma kosztować koło 20 tys. euro, będzie to więc cena porównywalna do ceny najtańszego elektrycznego samochodu w Polsce, czyli Dacii Spring.
- Hyundai Inster. Nadwozie
- Hyundai Inster. Wnętrze
- Hyundai Inster. Napęd
- Hyundai Inster. Premiera
Hyundai Inster. Nadwozie
Auto wygląda jak SUV, ma mocno zaznaczone błotniki i odważnie narysowane zderzaki. Opcjonalnie samochód może być wyposażony w reflektory projekcyjne LED i dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem. Samochód może poruszać się na 15- lub 17-calowych felgach.
Hyundai Inster ma 382,5 cm długości, 161 cm szerokości i 157,5 cm wysokości. Rozstaw osi mierzy 258 cm. Tylna kanapa jest przesuwna, dzięki czemu pojemność bagażnika można zwiększyć z 280 do 351 litrów.
Hyundai Inster
Hyundai Inster. Wnętrze
abina Hyundaia Inster jest zdominowana przez dwa 10,25-calowe ekrany: cyfrowych zegarów i sytemu infotainment. Na szczęście producent nie zdecydował się na całkowitą rezygnację z fizycznych przełączników, dzięki czemu sterowanie np. klimatyzacją jest szybkie i wygodne.
Wszystkie siedzenia można złożyć na płasko. Dostępna jest również opcja przedniej kanapy oraz podgrzewane przednie fotele i kierownica. Siedzenia drugiego rzędu są dzielone w proporcji 50/50 i można je przesuwać oraz odchylać.
Hyundai Inster
Hyundai Inster. Napęd
Bazowa wersja Hyundaia Inster standardowo jest wyposażona w akumulator o pojemności 42 kWh, natomiast w wersji Long-Range pojemność akumulatora wynosi 49 kWh. Obydwa modele napędzane są pojedynczym silnikiem o mocy 97 KM w wariancie podstawowym i 115 KM w wersji Long-Range, moment obrotowy zawsze wynosi 147 Nm.
Hyundai Inster
W wersji Longe Range zasięg w trybie WLPT ma sięgać 355 km, więc realnie wyniesienie poniżej 300 km. Szacowane zużycie prądu ma wynosić 15,3 kWh/100 km (WLTP), a więc w bazowej wersji zasięg będzie o około 50 km mniejszy.
Korzystając ze stacji ładowania dysponującej prądem stałym (DC) o mocy 120 kW, Inster może w optymalnych warunkach uzupełnić energię od 10 do 80 procent w około 30 minut. Inster jest również standardowo wyposażony w ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, dostępny jest też system podgrzewania akumulatora i pompa ciepła.
Hyundai Inster
Hyundai Inster. Premiera
Hyundai Inster zadebiutuje latem 2024 roku, w pierwszej kolejności w Korei. Nieco później auto pojawi się w Europie, na Bliskim Wschodzie i w regionie Azji i Pacyfiku. Większość wyposażenia i technologii będzie dostępna w samochodzie standardowo, a opcjonalnie dostępne będą udoskonalone funkcje zwiększające wygodę i uatrakcyjniające stylistykę. Dane techniczne zostaną potwierdzone bliżej terminu premiery.
W przyszłości do rodziny INSTER dołączy dodatkowy wariant o nazwie Inster Cross, wyróżniający się bardziej terenową stylizacją.