Po tym, jak we wrześniu Hyundai zmodernizował Konę w wersji spalinowej, nadszedł czas na lifting Kony Electric.
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric został zaprezentowany w 2018 roku. Od tamtej pory na całym świecie sprzedano ponad 120 000 egzemplarzy tego modelu, z czego ponad 53 000 w samej Europie.
Jak zmieniła się Kona Electric? Pozbawiony grilla nowy przód nadwozia cechuje czysty design z nowymi światłami LED do jazdy dziennej, które podkreślają szerokość samochodu. Przód uzupełniono o asymetrycznie umieszczony port ładowania.
Hyundai Kona Electric
Reflektory rozciągają się zachodząc na błotniki i łącząc z lakierowanymi nakładkami nadkoli. Pionowe wloty powietrza przed nadkolami poprawiają aerodynamikę, znacznie zmniejszając turbulencje w tym obszarze. Przedni oraz tylny zderzak uzupełniono o satynowe listwy ozdobne. Zmiany zaowocowały zwiększeniem długości o 25 mm.
Po raz pierwszy Kona Electric jest wyposażona w cyfrowe zegary z wyświetlaczem o przekątnej 10,25-cala. Nie zmienił się natomiast ekran systemu infotainment, który może mieć 8 lub 10,25 cali.
Hyundai Kona Electric
W samochodzie pojawiła się najnowsza aktualizacją systemu Bluelink, która pozwala sterować samochodem za pomocą smartfona lub głosu. Aplikacja wyświetla zasięg pojazdu i stan naładowania akumulatora, a także pozostały czas ładowania, gdy samochód jest podłączony do stacji ładowania.
Nie ma natomiast żadnych zmian pod względem technicznym - samochód nadal jest oferowany w dwóch wersjach napędowych.
Hyundai Kona Electric
Wersja z akumulatorem 64 kWh jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 204 KM (150 kW), który sprawia, że Kona Electric przyśpiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy. Podstawowa wersja jest wyposażona w akumulator 39,2 kWh i silnik o mocy 136 KM (100 kW), dzięki któremu przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy. Topowa wersja osiąga prędkość maksymalną 167 km/h, a wersja bazowa - 155 km/h. Obie wersje napędowe zapewniają 395 Nm dostępnego w każdym momencie momentu obrotowego.
Zasięg wersji 64 kWh wynosi do 484 km (WLTP), zaś wersji 39,2 kWh - do 305 km.
Hyundai Kona Electric
Ładowanie polimerowego akumulatora litowo-jonowego od 10 do 80 procent przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW zajmuje 47 minut. Kona Electric jest dostępna z opcjonalną trójfazową ładowarką pokładową o mocy 10,5 kW. Mocniejsza ładowarka pozwala na znacznie krótsze czasy ładowania przy użyciu publicznych trójfazowych stacji ładowania prądu przemiennego lub za pomocą wallboxa. Kierowcy mają również możliwość ładowania samochodu ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego przy pomocy standardowego kabla, przy czym trwa to już nawet kilkanaście godzin.
Hyundai wzbogacił wyposażenie samochodu. Nowe systemy Hyundai SmartSense, obejmują asystenta unikania kolizji z tyłu (RCCA) i asystenta unikania kolizji w martwym polu (BCA). Systemy teraz nie tylko wysyłają ostrzeżenia dla kierowców, ale także aktywują hamulce w razie potrzeby.
Hyundai Kona Electric
Kolejną nowością jest system ostrzegający o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), który informuje kierowcę, jeśli ten nie reaguje wystarczająco szybko, gdy pojazd przed nim rusza. Inne nowe funkcje bezpieczeństwa obejmują ostrzeganie o bezpiecznym wyjściu (SEW) i monitorowanie tylnych siedzeń (RSA). SEW ostrzega pasażerów zamierzających opuścić pojazd, w momencie gdy to nie jest bezpieczne. RSA to funkcja, która rozpoznaje, czy tylne drzwi zostały otwarte przed podróżą. Po zakończeniu jazdy samochód ostrzega kierowcę, jeśli ktoś lub coś znajduje się na tylnym siedzeniu, w momencie gdy otwiera swoje drzwi.
Hyundai Kona po liftingu pojawi się w salonach w połowie 2021 roku.