Miesiąc temu Hyundai zaprezentował pierwsze zdjęcia Santa Fe V generacji. Teraz ujawniono dane techniczne tego futurystycznie wyglądającego pojazdu.
Hyundai Santa Fe V
Nowy Santa Fe jest większy od poprzednika, chociaż nie aż tak bardzo, jak mogłyby sugerować zdjęcia. Długość nadwozia wzrosła o 4,5 cm do 4,83 m, natomiast rozstaw osi zwiększył się o 5 cm, do 2,81 m. Dzięki temu bardziej obszerne jest wnętrze.
Pojemność bagażnika w konfiguracji pięciomiejscowej wynosi 725 litrów, czyli o 91 litrów więcej niż obecnej generacji. Więcej miejsca mają również pasażerowie. Przestrzeń na nogi w drugim rzędzie siedzeń w wersji benzynowej wzrosła o 3,5 cm, do 107, cm; a w wersji hybrydowej - o 2 cm, do 105,5 cm. Natomiast miejsce na nogi w trzecim rzędzie wzrosło o 1,5 cm, do 76 cm.
Hyundai Santa Fe V
Więcej miejsca na nogi i nad głową mają również pasażerowi siedzący w trzecim rzędzie.
W Korei i w Ameryce Północnej nowy Hyundai Santa Fe będzie dostępny z dwoma układami napędowymi do wyboru. Turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra (Theta III 2.5 T-GDI – 8DCT) zapewnia maksymalną moc 281 KM. Z kolei hybryda, wykorzystująca benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra (Gamma III 1.6 T-GDI HEV – 6AT) zapewnia maksymalną moc 180 KM.
Hyundai Santa Fe V
W Europie będzie oferowany z dwoma układami napędowymi, w tym z takim samym hybrydowym, bazującym na 1,6-litrowym turbodoładowanym silniku (Gamma III 1.6 T-GDI HEV – 6AT) o mocy 180 KM, a także hybrydowym plug-in z benzynowym 1,6-litrowym turbodoładowanym silnikiem (Gamma III 1.6 T-GDI PHEV – 6AT) o maksymalnej mocy 160 KM. Moce systemowe nie zostały jeszcze oficjalnie ujawnione, ale możemy się spodziewać, że będą analogiczne, jak w obecnej generacji: 230 KM - w HEV i 265 KM w PHEV.
Ze względu na większe rozmiary, ale i elektryfikację auto jest ciężkie - hybryda waży 2225 kg, a hybryda plug-in - 2295 kg.
Hyundai Santa Fe V
W innych regionach, nowe SANTA FE będzie również dostępne z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym (Theta III 2.5 GDI – 8AT) o maksymalnej mocy 194 KM.
Niestety, ze względu absurdalne europejskie normy spalin zwykłe, niewysilone, za to zapewniające długą bezproblemową eksploatację układy napędowe w Europie nie będą już oferowane. W zamian dostaniemy drogie i skomplikowane napędy hybrydowe. Czyżby klimat zmieniał się tylko w Europie?
Hyundai Santa Fe trafi do sprzedaży w Korei w drugiej połowie 2023 roku. Natomiast sprzedaż w Ameryce Północnej i w Europie rozpocznie się w pierwszej połowie 2024 roku.