W polskich salonach zadebiutował Hyundai Santa Fe nowej generacji. Popularny SUV, po raz pierwszy w historii modelu, oferowany jest teraz w wersji hybrydowej. Jej ceny startują od 165 900 zł.
Hyundai Santa Fe
Samochód otrzymał całkowicie nową gamę jednostek napędowych. Znane z poprzednika silniki Diesla 2.0 i 2.2 CRDI, generujące od 185 do 200 koni mechanicznych, zostały zastąpione przez napęd hybrydowy i nowy silnik wysokoprężny. Nowe układy napędowe osiągają moc od 202 do 235 koni mechanicznych.
Hyundai Santa Fe
Hybrydowa wersja nowego Santa Fe została wyposażona w silnik Smartstream 1.6 T-GDi o mocy 180 KM i silnik elektryczny o mocy 44,2 kW. Układ hybrydowy ma łączną moc 230 KM i moment obrotowy wynoszący 350 Nm, który za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej w zależności od wersji trafia na przednią oś lub wszystkie koła. Wersja przednio napędowa rozpędza się do 100 km/h w 8,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 187 km/h. Porównując bazowe napędu czas przyspieszania od 0 do 100 km/h jest aż 1,4 sekundy lepszy od poprzednika. Spalanie średnie wynosi od 6,4 do 6,9 litra na 100 km. Wersja z napędem na cztery koła rozpędza się do 100 km/h w 9,1 sekundy i także osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 187 km/h. Natomiast spalanie średnie wynosi od 6,9 do 7,6 litra na 100 km, natomiast emisja CO2 wynosi od 157 do 172 g/km. Zastosowanie napędu hybrydowego nie wpłynęło na obniżenie walorów użytkowych samochodu, który umożliwia holowanie przyczep o masie do 1650 kilogramów.
Download
Hyundai Santa Fe
Alternatywnie klienci będą mogli wybrać nowy 2,2-litrowy silnik wysokoprężny Smartstream. W odróżnieniu od poprzedniej generacji silników, blok nowego silnika zrobiony zostałz aluminium, co spowodowało redukcję masy o 19,5 kg. Czterocylindrowy silnik wytwarza 202 KM i moment obrotowy 440 Nm, który jest przenoszony na cztery koła za pośrednictwem nowej 8-biegowej skrzyni DCT. Prędkość maksymalna tej wersji silnikowej wynosi 205 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 9,2 sekundy. Spalanie wynosi od 6,7 do 6,9 litra na 100 km. Samochód wyposażony w nową jednostkę napędową można wykorzystywać do holowania przyczep nawet o masie 2500 kg, czyli aż o 500 kg cięższych niż wcześniej.
Hyundai Santa Fe
Wraz pojawieniem się nowego Santa Fe w polskich salonach, gama modeli SUV stała się w pełni zelektryfikowana. Wszystkie SUV-y Hyundai, czyli Santa Fe, Tucson i Kona są dostępne w wersji hybrydowej. Ponadto Hyundai oferuje polskim Klientom samochody z napędem hybrydowym 48V, hybrydowym Plug-in oraz elektrycznym
Hyundai Santa Fe dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia – Premium, Executive i Platinum, które oferowane są z atrakcyjnymi pakietami. Wszystkie wersje standardowo występują w wariancie pięcioosobowym, natomiast wariant siedmioosobowy oferowany jest za dopłatą wynoszącą 5 000 złotych, niezależnie od wersji. Wariant 7-osobowy na wyposażeniu posiada ponadto nawiew i panel do sterowania klimatyzacją z tyłu, a także dodatkowy port USB.
Hyundai Santa Fe
Ceny bazowej wersji Premium zaczynają się już od 165 900 złotych za samochód w napędem hybrydowym i napędem na dwa koła. porównaniu do poprzednika na pokładzie znajdują się system dostępu bezkluczykowego, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele przednie, system multimedialny z 8” kolorowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB i łącznością Android Auto i Apple Car Play, komputer pokładowy z 4,2” kolorowym wyświetlaczem, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC), asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (FCA) z funkcją Junction Turning, asystent podążania na pasie ruchu (LFA), lusterka składane elektrycznie, a także reflektory LED.
Ponadto w wersji wyposażenia Premium występuje automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z funkcją odparowywania szyb, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujnik deszczu, kamera cofania, tylne czujniki parkowania, felgi aluminiowe 17” oraz system Bluetooth z funkcją wybierania głosowego.