Fani samochodów z Ingolstadt mają powody do radości. Audi zanotowało właśnie najlepszy pierwszy kwartał w historii marki. Dzięki 369 500 sprzedanym od stycznia do marca pojazdom, firma o 6,8 procent poprawiła wyniki sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Sprzedaż Audi rośnie nieprzerwanie w najważniejszych regionach – w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Tak dobre wyniki to w dużej mierze zasługa sprzedaży w marcu. W tym miesiącu kluczyki do Audi odebrało blisko 147 700 klientów, o trzy procent więcej niż przed rokiem. Dzięki temu, ubiegły miesiąc był dla producenta z Ingolstadt najlepszym sprzedażowo marcem w historii firmy.
Audi A4
Według sprzedażowych statystyk, do wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 przyczyniły się szczególnie Audi A1 Sportback, modele z rodziny A4 oraz SUV-y. Globalna sprzedaż kompaktowego SUV-a Q3 w stosunku do roku ubiegłego wzrosła o 58,2 procent i wyniosła 28 550 egzemplarzy. W przypadku modelu Q5, sprzedaż wzrosła o 15,6 procent i osiągnęła liczbę 56 350 dostarczonych klientom samochodów.
Mimo trudnej sytuacji gospodarczej, w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 roku, marka z czterema ringami zwiększyła sprzedaż w Europie. Na Starym Kontynencie sprzedała 187 600 pojazdów, co dało wzrost o 0,7 procenta. W Niemczech wskaźnik marcowej sprzedaży wyniósł minus 1,7 procent (24 701 egzemplarzy) i był nieco niższy niż w ubiegłym roku. Łącznie, Audi w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku sprzedało na rodzimym rynku 59 116 pojazdów, notując tym samym wzrost o 2 procent. Najpopularniejszym modelem było Audi A4 Avant. Kluczyki do tego samochodu klasy średniej, w okresie pomiędzy styczniem i marcem, odebrało 11 077 klientów.
W Wielkiej Brytanii, na drugim co do wielkości europejskim rynku, koncern ostatecznie zamknął kwartał również z wynikiem lepszym niż rok wcześniej. Wskaźnik wzrostu sprzedaży wspiął się do wartości 9,7 procent (39 242 sprzedanych aut). Marcowy wynik na tym rynku był także bardzo pozytywny. Audi zwiększyło sprzedaż w stosunku do marca 2012 o 8 procent (24 913 samochodów).
Audi A4
Stałą tendencję wzrostową zanotowano w pierwszym kwartale na rynkach Europy Wschodniej (blisko 14 000 egzemplarzy, wzrost o 9,1 procent). Dotyczy to przede wszystkim Rosji - 8 278 sprzedanych aut dało tu skok o 15,4 procent. Największym wzięciem wśród rosyjskich klientów cieszyły się modele Q3 i Q5. Sprzedaż obu SUV-ów stanowiła 48 procent ogólnej sprzedaży Audi w Rosji w pierwszym kwartale.
Trudna sytuacja panuje nadal w Europie Południowej. We Włoszech Audi zanotowało w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku spadek o 6,4 procent. Klientom przekazano tu 12 096 nowych Audi. We Francji spadek wyniósł 8,4 procent (14 542 sprzedanych aut). W Hiszpanii sprzedaż w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego nieznacznie – o 0,6 procenta – wzrosła i wyniosła 10 897 egzemplarzy.
Audi A4Avant
W Polsce na koniec marca zanotowano o 18,55 % większą sprzedaż w pierwszym kwartale (1393 zarejestrowane samochody) niż w analogicznym okresie, i tak bardzo pomyślnego, ubiegłego roku. Dzięki temu Audi utrwaliło w Polsce pozycję marki nr jeden w segmencie premium.