Jaguar XK pierwszej generacji (typoszeregu X100) zastąpił w ofercie brytyjskiej marki model XJS. Pokaźnych rozmiarów coupe (4,76 m długości) przetrwało w ofercie brytyjskiej marki do 2006 roku. Samochody oferowane były w dwóch wersjach nadwoziowych – coupe i kabrio. Pod maskę trafiały wyłącznie ośmiocylindrowe silniki w układzie V (serii AJ – również z kompresorem) łączone z pięcio lub sześcio-stopniowym automatem. Chociaż auta serii X100 mają swoich wiernych fanów, z perspektywy nabywcy na rynku wtórnym prezentują się niezbyt ciekawie. Ponadprzeciętną awaryjność starszych egzemplarzy potęguje dodatkowo kiepski dostęp do części zamiennych i ogromny apetyt na paliwo.
II generacja modelu XK – typoszereg X150 – zadebiutowała w 2006 roku i przetrwała w ofercie Jaguara do 2014 roku. Auto nie doczekało się kolejnego wcielenia. W salonach zastąpił je nowy Jaguar F-type. Podobnie jak poprzednik, X150 oferowany był jako kabriolet lub coupe. Auto dostępne było wyłącznie z silnikami V8 o pojemnościach od 3,5 l do 5,0 l. Moc przenoszona była na koła tylnej osi za pośrednictwem automatycznej, sześciostopniowej przekładni. Najsłabsza wersja przyspiesza do 100 km/h w 7 s i osiąga przeszło 240 km/h. Najmocniejsza – 5,0 l V8 z kompresorem – osiąga setkę w równe 4 s od startu. Samochód jest rzadkim gościem na europejskich drogach i głównie – ze względu na koszty eksploatacji – często przegrywa na rynku wtórnym starcie z niemieckimi rywalami spod znaku BMW i Mercedesa.