W Los Angeles rozpoczął się właśnie jeden z większych w tej części świata salonów motoryzacyjnych. Chociaż impreza zdominowana została przez producentów zza Oceanu, silną reprezentację mają też marki europejskie.
![Jaguar XFR-S](https://img.chceauto.pl/arts/jaguar-xfr-s-najszybszy-kociak-w-historii!-674-4922_v3.jpg)
Jaguar XFR-S
Amerykańskie "Miasto Aniołów" stało się m.in miejscem debiutu najszybszego sedana Jaguara w historii - modelu XFR-S. To drugi - po XKR-S model brytyjskiej firmy z gamy pojazdów o "ultra-wysokich" osiągach mogących stawać w szranki z BMW serii M czy Mercedesami "dopieszczonymi" przez AMG.
Podobnie, jak XKR-S, samochód napędzany jest doładowanym kompresorem, pięciolitrowym silnikiem V8. Jednostka osiąga moc aż 542 KM i maksymalny moment obrotowy 680 Nm. To i 40 KM więcej niż najmocniejszy do tej pory w gamie modelowej XF - XFR. Wyższą moc udało się uzyskać dzięki zmianie mapy wtrysku i optymalizacji układów ssącego i wydechowego. Blok i głowica 32-zaworowego silnika wykonane zostały w całości ze stopów lekkich.
![Jaguar XFR-S](https://img.chceauto.pl/arts/jaguar-xfr-s-najszybszy-kociak-w-historii!-674-4923_v3.jpg)
Jaguar XFR-S
Osiągi auta stawiają go na równi z niemiecką konkurencją. Jaguar XFR-S przyspiesza do 100 km/h w 4,6 sekundy i rozpędza sie do - ograniczonej elektronicznie - prędkości maksymalnej 300 km/h. Jak przystało na auto sportowe, moc przenoszona jest na koła tylnej osi. W układzie przeniesienia napędu zastosowano ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów i mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu.
By zapanować nad tak dużą mocą auto otrzymało również przeprojektowane zawieszenie oraz specjalny pakiet aerodynamiczny. Inne są m.in zderzaki z dołożonymi splitterem i dyfuzorem (z włókien węglowych) oraz tylny spoiler gwarantujący większą siłę docisku przy wyższych prędkościach.
![Jaguar XFR-S](https://img.chceauto.pl/arts/jaguar-xfr-s-najszybszy-kociak-w-historii!-674-4926_v3.jpg)
Jaguar XFR-S
Wiadomo już, że za Ocean trafi jedynie 100 egzemplarzy Jaguara XFR-S - każdy z nich wyceniony został na 99 tys. dolarów. Większą popularnością auto powinno cieszyć się jednak na Starym Kontynencie. Jaguar jest obecnie jednym z niewielu producentów, który skutecznie opiera się recesji. Po pierwszych 10 miesiącach bieżącego roku sprzedaż aut tej marki wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku o 1,8 procenta i kształtuje się na stabilnym poziomie ponad 19 tys. egzemplarzy.
Marka wciąż pozostaje jednak producentem "egzotycznym". Dla porównania w tym samym czasie nabywców znalazło aż 553 tysiące audi, 518 tysięcy BMW i 481 tysięcy Mercedesów.