Na polski rynek wejdzie wktórce pierwsza limuzyna Jaguara z napędem 4x4, automatyczną skrzynią biegów i silnikiem Diesla - model XF 2.0 Diesel Ingenium AWD.
Jaguar XF 2,0 Diesel 180 KM AWD
Czterocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 2,0 l rozwija moc 180 KM. Auto wyposażono w układ napędu na cztery koła z inteligentnym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy osie - systemem Intelligent Driveline Dynamics. Standardowo samochód występować będzie z ośmiostopniową, automatyczną przekładnią.
W czasie normalnej jazdy cały moment obrotowy przekazywany jest na tylną oś. Takie rozwiązanie pozwala zachować dynamikę i zwinność typową dla pojazdów z napędem na tylne koła. Nie zakłóca również charakterystyki pracy układu kierowniczego i zmniejsza straty mechaniczne powstające w układzie przeniesienia napędu.
Jaguar XF 2,0 Diesel 180 KM AWD
O czasie i ilości momentu obrotowego przekazywanego na przednie koła decyduje elektronika. System IDD nieprzerwanie monitoruje poziom tarcia pomiędzy oponami i nawierzchnią oraz ocenia, jaka część z dostępnej przyczepności jest wykorzystywana w każdym punkcie styku opony z drogą. Układ ten został zastosowany po raz pierwszy w modelu F-TYPE AWD. Jego elementy wykonawcze są zabudowane w skrzynce rozdzielczej i mogą działać zapobiegawczo, przewidując najbardziej korzystny tryb pracy układu napędowego, lub reaktywnie, w odpowiedzi na zachowanie się pojazdu na drodze. Układ IDD jest także połączony z Dynamic Stability Control (DSC), systemem rozdziału momentu obrotowego oraz rozwiązaniem Jaguar Drive Control.
Jaguar XF 2,0 Diesel 180 KM AWD
Jeśli system IDD uzna, że koła tylnej osi zbliżają się do granicy przyczepności, część momentu obrotowego zostanie przekazana na przednie koła. Może to nastąpić także w celu złagodzenia nadsterowności przy szybkim pokonywaniu zakrętów - dochodzi wtedy do ograniczenia uślizgu przednich kół.
Jaguar XF 2,0 D AWD z przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy. Maksymalny moment obrotowy 180-konnej jednostki Ingenium wynosi 430 Nm. Jest on generowany przy 1 750 obr/min, dzięki czemu samochód dobrze przyspiesza już w średnim zakresie obrotów. Prędkość maksymalna wynosi 221 km/h.
Jaguar XF 2,0 Diesel 180 KM AWD
Standardowym wyposażeniem jest układ Adaptive Surface Response zapewniający wysoki poziom trakcji w każdych warunkach. W modelach XF z układem AWD system Adaptive Surface Response (AdSR) zastępuje - dostępne w ramach układu Jaguar Drive Control - tryby deszcz, lód i śnieg, optymalizując mapowanie przepustnicy, automatycznej skrzyni biegów oraz systemu DSC i dostosowując je do danego rodzaju nawierzchni.
Ceny nowego Jaguara XF 2,0 D z napędem AWD nie zostały opublikowane. Model z tym silnikiem, wyposażony w automatyczna przekładnię zapłącić trzeba co najmniej 228 200 zł.