Nowy Jaguar XF Sportbrake to jedno z najładniejszych kombi na rynku.
Jaguar XF Sportbrake
Nowy XF Sportbrake ma 4955 mm długości i jest o 6 mm krótszy od poprzedniej generacji. Rozstaw osi został powiększony o 51 mm do 2960 mm, dzięki czemu samochód może pochwalić się bardziej obszernym wnętrzem.
Pojemność bagażnika Jaguara XF Sportbrake wynosi 565 litrów, po złożeniu dzielonej tylnej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1700 litrów. Wartości te uzyskano bez ustępstw względem stylizacji - auto jest jednym z najładniejszych kombi na rynku.
Jaguar XF Sportbrake
Współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi 0,29, co jest bardzo dobrym wynikiem. W samochodzie zastosowano tylne zawieszenie wielowahaczowe Integral-Link z funkcją samopoziomowania, dzięki czemu możliwe jest holowanie przyczepy o masie do 2000 kg.
Nowy Jaguar XF Sportbrake jest samochodem nasyconym technologią. W modelu tym znajdziemy wszystkie istniejące systemy wspomagania kierowcy i poprawy bezpieczeństwa. Na uwagę zasługuje np. system infotainemnt z dotykowym ekranem o przekątnej 10 cali, czy 12-calowy ekran zastępujący tradycyjne zegary.
Jaguar XF Sportbrake
Samochód może zostać wyposażony w szklany dach o powierzchni 1,6 m kw, którego roletą można sterować za pomocą gestów ręki. Również pokrywę bagażnika można otwierać bezdotykowo, ruchem stopy pod zderzakiem.
Jaguar XF Sportbrake
Gama jednostek napędowych Jaguara XF SPortbrake jest identyczna jak w sedanie i obejmuje cztery czterocylindrowe silniki serii Ingenium (wysokoprężne i benzynowe o mocy od 163 do 250 KM) oraz dwa silniki sześciocylindrowe - doładowaną mechanicznie jednostkę benzynową 3.0 V6 o mocy 380 KM (wraz z 8-stopniową automatyczną przekładnią ZF i napędem 4x4 zapewnia sprint do 100 km/h w 5,5 s; niestety wersja ta nie będzie oferowana w Europie) oraz wysokoprężny silnik 3.0V6 o mocy 300 KM.
Samochód może posiadać napęd na koła tylne lub obie osie (w zależności od silnika).
Nowy Jaguar XF Sportbrake, podobnie jak sedan, będzie produkowany w angielskim zakładzie Castle Bromwich.