Brytyjczycy zaprezentowali właśnie odświeżony model XF. Oferowane od blisko pięciu lat auto doczekało się poważnej modernizacji - inny jest m.in. projekt wnętrza i gama oferowanych jednostek napędowych!
Jaguar XF po liftingu
Z zewnątrz zmieniło się niewiele – inne są: przedni zderzak, reflektory, osłona chłodnicy i tylny zderzak z lakierowanym w kolorze nadwozia dyfuzorem.
Zdecydowanie więcej nowości czeka w – zaprojektowanej od podstaw – kabinie. Tutaj zmieniło się dosłownie wszystko – od boczków drzwi, przez deskę rozdzielczą i konsolę środkową.
Jaguar XF po liftingu
Sercem nowego wnętrza jest centralny, zakrzywiony, szklany ekran dotykowy HD o przekątnej 11,4” w eleganckiej obudowie ze stopu magnezu, za pomocą którego steruje się nowym systemem informacyjno-rozrywkowym Pivi Pro. O poczucie luksusu dbają forniry z drewna o otwartych porach i aluminium.
Wszystkie silniki zostały połączone z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów, która może być sterowana za pomocą łopatek zmiany biegów przy kierownicy
Jaguar XF po liftingu
Użytkownicy preferujący silniki benzynowe mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami 2,0-litrowego motoru z rodziny Ingenium. Do wyboru są: 250 KM i 365 Nm lub 300 KM i 400Nm. Obydwa warianty zostały w turbosprężarkę twin scroll oraz system Continuous Variable Valve Lift (CVVL).
Silnik benzynowy o mocy 250 KM oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy w przypadku modelu XF Sedan z napędem na tylną oś. XF sedan z jednostką o mocy 300KM, dostępny wyłącznie z napędem na wszystkie koła (AWD), przyspiesza do 100 km/h w 6,1 sekundy.
Jaguar XF po liftingu
Całkiem nową propozycją jest wysokoprężny korzystający z technologii MHEV (alternator z funkcją rozrusznika i litowo-jonowy akumulator o napięciu 48 voltów).
Nowy silnik wysokoprężny o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm rozpędza model XF Sedan (RWD) do 100 km/h w 7,6 sekundy. Wersja XF Sportbrake (AWD) jest zdolna uzyskać prędkość 100km/h w 8,0 sekund.