Gdy w 2008 roku brytyjska firma z Coventry stała się własnością hinduskiego koncernu Tata wielu wróżyło jej rychły upadek. Producent, który od 1989 roku związany był z amerykańskim Fordem, coraz słabiej radził sobie na zdominowanym przez niemiecką konkurencję rynku.
Koncepcyjny Jaguar C-X16
Ortodoksyjne podejście inżynierów i stylistów sprawiało, że klienci odwrócili się od samochodów z drapieżnym kotem na masce. Stało się tak również za sprawą problemów z jakością - samochody Jaguara z początku lat dziewięćdziesiątych nie raz doprowadzały właścicieli do rozpaczy.
Jaguar F-type w kamuflażu
Zastrzyk indyjskiego kapitału sprawił jednak, że firma stanęła na nogi. Jej najnowszą historię określić można pasmem spektakularnych sukcesów. Trwającą do dziś dobrą passę zapoczątkował zaprezentowany w 2008 roku zupełnie nowy model XF, który całkowicie zerwał z dotychczasową stylistyką, do której przyzwyczaiły nas kolejne generacje Jaguarów. Rok później na rynku pojawił się również zaprojektowany od podstaw flagowy model XJ.
Koncepcyjny Jaguar C-X16
Pracownicy brytyjskiej marki nie spoczęli jednak na laurach. Już 27 września, na rozpoczynającym się wówczas salonie motoryzacyjnym w Paryżu Jaguar zaprezentuje kolejny nowy model - sportowe coupe o nazwie F-type. Samochód oferowany ma być w dwóch wersjach nadwoziowych: jako dwudrzwiowe coupe i roadster, przy czym do produkcji, jako pierwsza trafić ma odmiana ze składanym dachem.
Jaguar F-type w kamuflażu
F-type oferowany będzie z jedną z trzech benzynowych jednostek napędowych. Podstawowy motor - opracowany od podstaw, trzylitrowy V6 - oferowany będzie w dwóch wariantach mocy: 340 KM i 380 KM. Topowe odmiany wyposażone będą w znany z innych modeli brytyjskiej marki pięciolitrowy V8 supercharged, którego moc najprawdopodobniej zbliży się do 500 KM.
Wszystkie wersje napędzane będą na koła tylnej osi, w układzie przeniesienia napędu standardowo pracować ma ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów produkcji ZF.
Chociaż dokładne dane techniczne i osiągi F-type poznamy dopiero pod koniec września, przedstawiciele Jaguara nie ukrywają, że najmocniejsza wersja przyspieszać ma do 100 km/h w około pięć sekund i osiągać prędkość maksymalną oscylującą wokół 300 km/h.