Na salonie w Genewie odbyła się premiera Jeepa Compass drugiej generacji.
Prezentacja tego samochodu nie była specjalną niespodzianką. Wersję amerykańską nowego Jeepa Compass pokazano bowiem jesienią ubiegłego roku na salonie w Los Angeles.
Jeep Compass
Jeep Compass może być napędzany silnikiem benzynowym lub jednym z dwóch wysokoprężnych w łącznie sześciu różnych wersjach układu przeniesienia napędu oraz na czterech różnych poziomach wyposażenia: Sport, Longitude, Limited oraz najbardziej terenowy Trailhawk. Dostępne są dwie skrzynie biegów: dziewięciobiegowa, automatyczna oraz sześciobiegowa, manualna.
Dostępne będą dwa systemy napędu 4x4 typu „full time"- Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low (z przełożeniem pełzającym). w każdym z nich w razie potrzeby 100 procent dostępnego momentu obrotowego może być dostarczone na każde z kół.
Zarówno system napędu Jeep Active Drive, jak i Active Drive Low 4x4 są wyposażone w systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain oferujący pięć trybów jazdy (tryby Auto, Snow - Śnieg, Sand - Piach i Mud - Błoto, a także tryb Rock - Skały w modelu wersji Trailhawk).
Jeep Compass
Napęd tylnej osi w normalnych warunkach jazdy jest wyłączony, dzięki czemu samochód zużywa mniej paliwa. Gdy wymagana jest lepsza przyczepność, automatycznie aktywowany jest system napędu 4x4.
Model Trailhawk ma podwyższony o 2,5 cm prześwit (22,9 cm), płyty osłonowe podwozia, czerwony tylny hak do holowania, unikalne, dedykowane przednie i tylne zderzaki zwiększające parametry terenowe, dzięki którym kąt natarcia wynosi 29,1 stopniu, kąt rampowy - 23,7 stopni, zaś kąty zejścia - 33, 1 stopni, a także 17-calowe obręcze kół z oponami do jazdy w terenie z agresywnym bieżnikiem.
System zarządzania trakcją Selec-Terrain obejmuje system Selec-Speed Control, zawierający systemu kontroli zjazdu (Hill Descent Control).
Jeep Compass
W Europie Jeep Compass obejmuje jeden silnik benzynowy (w dwóch wersjach mocy) oraz dwa silniki Diesla. Bazowy silnik benzynowy to 1,4-litrowy MultiAir Turbo o mocy 140 KM (przy 5000 obr./min, moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min) dostępny w wersji z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów oraz napędem na przednie koła.
Wyżej pozycjonowany jest także 1,4-litrowy silnik MultiAir Turbo o mocy 170 KM (przy 5500 obr./min, moment obrotowy 250 Nm przy 2500 obr./min), który parowany jest z dziewięciobiegową, automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 4x4.
Jeep Compass
Gama silników Diesla obejmuje 1,6-litrowy silnik MultiJet II o mocy moc 120 KM (przy 3750 obr./min, 320 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min), w wersji z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów oraz napędem na przednie koła, a także 2,0-litrowy silnik MultiJet II o mocy 140 KM (przy 4000 obr./min, 350 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min), wyposażony albo w dziewięciobiegową, automatyczną skrzynię biegów, albo w sześciobiegową, manualną skrzynię biegów oraz napędem 4x4.
Nowy Jeep Compass będzie dostępny w Salonach Jeepa na początku tego lata a jego cena będzie zaczynać się od 99 800 zł.
Wcześniej będzie można zamówić premierową wersję Opening Edition.
Jeep Compass
Samochód będzie bogato wyposażony, m.in. w 9-biegową skrzynię automatyczną, system napędu 4x4 Jeep® Active Drive, 18" aluminiowe obręcze kół, system multimedialny Uconnect 8.4" z nawigacją, 9-głośnikowy system Beats Premium, system bezkluczykowy, pełen pakiet systemów bezpieczeństwa (dopłaty wymaga jedynie lakier i czarny dach).
Źródłem mocy może być 170-konny silnik benzynowy lub 140-konny silnik wysokoprężny.
Przedsprzedaż Jeepa Compass Opening Edition rozpoczyna się 8 marca.