Jeep Compass to dla amerykańskiej marki ważny model. Druga generacja tego pojazdu stworzona została z myślą o rynku europejskim i zadebiutowała w 2017 roku. Kompaktowe rozmiary okazały się strzałem w dziesiątkę - dziś Compass odpowiada za 40 proc. całej sprzedaży Jeepa w Europie, a z europejskich salonów wyjechało już ponad 200 tys. egzemplarzy.
Jeep Compass po liftingu
Zmiany stylistyczne dotyczą głównie przodu, charakteryzującego się teraz szerszym, bardziej muskularnym wyglądem, uzyskanym dzięki elementom stylizacyjnym rozwijającym się w linii poziomej i podkreślającym szerokość pojazdu. W porównaniu z oddzielną oprawą świateł przeciwmgielnych w poprzedniej wersji, elementy te są teraz zintegrowane w jednej szerokiej linearnej oprawie na środku, nadając konstrukcji przodu „warstwowy” wygląd.
Projektanci zmienili również wygląd legendarnego grilla Jeepa, unosząc go w pionie i dzieląc na dwie poziome sekcje. Obejmuje on nowe reflektory full LED o cieńszym, smukłym profilu (w standardzie w całej gamie). Dostępne w trzech różnych rodzajach, nadają Compassowi odważniejszy wygląd. Zmieniono również położenie świateł do jazdy dziennej (DRL) - podkreślonych subtelną, wydłużoną formą i wbudowanych teraz w reflektory. Dolny wlot powietrza jest szerszy i bardziej widoczny.
Jeep Compass po liftingu
Wnętrze jest bardziej funkcjonalne dzięki nowemu rozmieszczeniu konsoli centralnej i zwiększeniu przestrzeni schowków (zapewniającej prawie 4,4 l dodatkowej pojemności - trzykrotnie więcej w porównaniu do 2,8 l w poprzedniej wersji, teraz łącznie 7,2 l.). Ponadto, oferuje bardziej nowoczesny i charakterystyczny styl, dzięki nowej desce rozdzielczej, tunelowi centralnemu, kierownicy i panelom drzwi.
Do najważniejszych elementów należą cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 10,25” Full HD, systemem Uconnect 5 z ekranami dotykowymi o przekątnych od 8,4” do 10,1” umieszczony nieco wyżej i przeniesiony bardziej na środek deski rozdzielczej.
Jeep Compass po liftingu
Compass po liftingu jest pierwszym samochodem Jeepa w Europie oferującym autonomiczną jazdę na poziomie 2 i jest wyposażony stadnadardowo w systemy wspomagania kierowcy: system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), inteligentny asystent prędkości (Intelligent Speed Assist) automatycznie dostosowujący prędkość do zalecanych limitów; system wykrywania senności kierowcy (Drowsy Driver Alert) oraz system automatycznego hamowania awaryjnego (Automatic Emergency Braking) z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, które spowalnia pojazd aż do całkowitego zatrzymania, aby uniknąć (lub złagodzić) ewentualny wypadek.
Jednak najważniejszą nową funkcją jest asystent jazdy na autostradzie (Highway Assist), łączący tempomat adaptacyjny i asystenta pasa ruchu, aby automatycznie dostosowywać prędkość i tor jazdy pojazdu.
Jeep Compass po liftingu
Zmodernizowany Jeep Compass będzie dostępny w pięciu poziomach wyposażenia (Sport, Longitude, Limited, S i Trailhawk), z pięcioma różnymi kombinacjami jednostek napędowych - benzyna, diesel i hybryda plug-in, trzema skrzyniami biegów (sześciostopniową manualną, automatyczną, dwusprzęgłową (DDCT) lub sześciostopniową automatyczną) - oraz napęd na przednie lub na cztery koła.
Wersja benzynowa jest wyposażona w 1,3-litrowy silnik GSE o mocy 130 KM lub 150 KM, połączony odpowiednio z manualną skrzynią biegów i skrzynią DDCT z podwójnym suchym sprzęgłem, oba z napędem na przednie koła. Uzupełnieniem oferty silników spalinowych jest 1,6-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 130 KM współpracujący z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła.
Gama hybryd plug-in jest oferowana z dwoma poziomami mocy - 190 KM i 240 KM, w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła eAWD.
Ceny zmodernizowanego Jeepa Compass zaczynają się od 100 tys. zł za model benzynowy z silnikiem 1.3 o mocy 130 KM w wersji Longitude. Samochód trafi do europejskich salonów w drugiej połowie kwietnia.