Jeep poszerza gamę jednostek napędowych oferowanych w modelach Renegade i Compass. Nowość to układ mikrohybrydowy o nazwie e-Hybrid.
Jeep Compass e-Hybrid i Jeep Renegade e-Hybrid
Jeep Renegade i Compass do tej pory były już dostępne jako hybryda, ale wyłącznie w wersji plug-in, czyli z wtyczką. Ten układ napędowy oferowany był w dwóch wersjach, których moc wynosiła 190 lub 240 KM, a auta oznaczano jako Renegade 4xe i Compass 4xe.
Teraz gama zostaje poszerzona o całkowicie nowy układ napędowy. Składa się on z pracującego w cyklu Millera silnika spalinowego o pojemności 1.5 l, który generuje 130 KM mocy i 240 Nm momentu obrotowego. Jednostka ta jest wspomagana przez niewielki silnik elektryczny generujący 15 kW i 55 Nm.
Jeep Compass e-Hybrid i Jeep Renegade e-Hybrid
Silnik spalinowy cechuje wysoki stopień sprężania (12,5:1), głowica cylindrów z kompaktową komorą spalania, układ podwójnych zmiennych faz rozrządu oraz kanały dolotowe o wysokim współczynniku zawirowań. Nowością jest wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego paliwa, pracujący pod ciśnieniem do 350 barów.
Z silnikiem zintegrowano rozrusznik napędzany paskiem („belt starter generator”), który gwarantuje szybkie i ciche uruchamianie jednostki spalinowej. Moment obrotowy przekazywany jest na koła przedniej osi za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej.
Jeep Renegade e-Hybrid
Jak w każdym samochodzie wyposażonym w układ mikrohybrydowy (zwany również "mild") silnik elektryczny pozwala na wyłączenie silnika spalinowego podczas hamowania czy postoju na światłach. Możliwe jest również manewrowanie na parkingu z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej oraz tzw. "żeglowanie" z wyłączonym silnikiem spalinowym. Podczas hamowania energia jest odzyskiwana i służy do naładowania baterii.
Ceny Jeepa Renegade e-Hybrid zaczynają się od 118 200 zł za wersję Longitude, następnie są wersje Night Eagle i Limited w cenie odpowiednio 124 750 zł i 129 250 zł, aż do topowej wersji S w cenie 146 500 zł i limitowanej, inspirowanej zrównoważonym rozwojem specjalnej edycji premierowej Upland w cenie 139 800 zł.
Niewykluczone, że wprowadzenie do oferty wersji mikrohybrydowej o mocy 130 KM, zaowocuje wycofaniem z oferty silników niehybrydowych. Dziś Renegade jest dostępny z doładowanymi silnikami benzynowymi 1.0 (120 KM) i 1.3 (130 KM) oraz wysokoprężną jednostką 1.6 o mocy 130 KM. W Compassie znajdziemy natomiast silniki 1.3 o mocy 130 lub 150 KM i również diesla 1.6 o mocy 130 KM.
Jeep Renegade e-Hybrid i Jeep Compass e-Hybrid na wideo:
Jeep Renegade i Jeep Compass e-Hybrid - GALERIA ZDJĘĆ