Już ponad ćwierć miliona egzemplarzy modelu Karoq zostało wyprodukowanych w fabrykach Skody. Jubileuszowy egzemplarz z silnikiem 1.0 TSI o mocy 85 kW zjechał z taśmy produkcyjnej w Mladá Boleslav w zaledwie dwa lata po rozpoczęciu seryjnej produkcji tego modelu.
Skoda Karoq
Produkcja Skody Karoq rozpoczęła się w lipcu 2017 roku w fabryce w Kvasinach, a od stycznia 2018 odbywa się również w Mladá Boleslav. Model cieszy się ogromnym powodzeniem wśród kierowców – w ubiegłym roku do klientów na całym świecie trafiło 115 700 egzemplarzy, a w bieżącym – już 97 900 sztuk.
Skoda Karoq to jeden z trzech SUV-ów w gamie czeskiej marki, obok większego Kodiaqa i najnowszego, miejskiego Kamiqa. Wymiary Karoqa – 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości – plasują go w segmencie kompaktowym.
Skoda Karoq
Przy 2 838 mm rozstawu osi samochód oferuje przestronne wnętrze. Osoby, które podróżują z dużą liczbą bagaży docenią bagażnik o pojemności 521 l. Jako kompakt Karoq stanowi doskonały kompromis - jest wystarczająco obszerny na wakacyjny, rodzinny wyjazd, a z drugiej strony nie sprawia problemów podczas manewrowania i parkowania na miejskich ciasnych uliczkach.
Skoda Karoq dostępna jest na polskim rynku z silnikami benzynowymi TSI oraz wysokoprężnymi TDI w wersjach Ambition, Style, a także w usportowionej wersji Sportline oraz uterenowionej wersji Scout. Ceny startują z poziomu 90 550 zł za auto z silnikiem 1.0 TSI, manualną skrzynią i napędem na przód (Ambition), a kończą się kwotą 148 400 zł za wersję Scout z napędem 4x4, silnikiem 2.0 TDI o mocy 190 KM i dwusprzęgłową, siedmiobiegową przekładnią DSG.
Na rok modelowy 2020 Karoq otrzymał kilka zmian stylistycznych, a także nowe systemy bezpieczeństwa. Samochód posiada również najnowsze rozwiązania technologiczne i funkcjonalności z obszaru Connectivity.