Skoda poddała liftingowi model Karoq. Poznaliśmy już ceny odświeżonej wersji tego kompaktowego SUV-a.
Skoda Karoq po liftingu
Karoq trafił na rynek w 2017 roku, jako drugi SUV Skody. Z wynikiem ponad pół miliona sprzedanych egzemplarzy, Karoq jest aktualnie podstawą gamy modelowej marki. W 2021 r. był trzecim najczęściej dostarczanym modelem na świecie, po Octavii i Kamiq. Obecnie jest oferowany na 60 rynkach na całym świecie.
Karoq po liftingu ma 4390 mm długości i 1841 mm szerokości. Z napędem na przednie koła charakteryzuje się rozstawem osi wynoszącym 2638 mm. Rozstaw osi modelu z napędem na cztery koła wynosi 2630 mm. Pojemność bagażnika się nie zmieniła i wynosi: 521 l przy domyślnie ustawionych fotelach i 1630 l po ich złożeniu.
Skoda Karoq po liftingu
Pod maską modelu znajdziemy silniki z generacji EVO Grupy Volkswagena, dostępne w pięciu wersjach – to dwa rodzaje silnika wysokoprężnego i trzy benzynowe. Zapewniają one moc od 81 kW (110 KM) do 140 kW (190 KM). Silnik 2.0 TSI o mocy 140 kW jest zarezerwowany Karoq Sportline wyłącznie w specyfikacji z napędem na cztery koła. Silnik 2.0 TDI o mocy 110 kW jest dostępny z napędem na przednią oś lub na cztery koła.
Nowa ŠKODA KAROQ odznacza się bogatym wyposażeniem standardowym. W wersji Style samochód posiada m.in. bezkluczykowy system obsługi samochodu, kamerę cofania, reflektory FULL LED Matrix, 17-calowe alufelgi, system Driving Mode Select oraz podgrzewaną kierownicę.
Dodatkowo wybierając jeden z pakietów Tech samochód zostanie wyposażony w: nowoczesny system Infotainment (Radio Bolero 8”, Nawigację Amundsen 8” lub Columbus 9,2”), funkcję SmartLink oferującą bezprzewodowe połączenie telefonu przez Android Auto lub Apple Carplay, Virtual Cockpit (cyfrowy zestaw wskaźników), Phone Box (wzmacnianie sygnału GSM), możliwość bezprzewodowego ładowania telefonu.
Skoda Karoq po liftingu
Podstawowym silnikiem w modelu Karoq jest trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 110 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Wyżej jest pozycjonowany czterocylindrowy silnik benzynowy 1.5 TSI o mocy 150 KM, wyposażony w technologię Active Cylinder Technology (ACT), która zmniejsza zużycie paliwa poprzez automatyczne wyłączanie dwóch cylindrów przy niskim obciążeniu silnika.
Skoda Karoq po liftingu
Najmocniejszy silnik o mocy 140 kW (190 KM) zarezerwowany jest dla Karoq Sportline. Silnik 2.0 TSI przekazuje moc na cztery koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej siedmiobiegowej skrzyni DSG. Napęd ten wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe szóstej generacji, które jest o około 0,8 kg lżejsze od swojego poprzednika i bardziej wydajne. Zintegrowana jednostka sterująca umożliwia szybsze reagowanie systemu, wyłączanie i ponowne włączanie napędu na wszystkie koła w razie potrzeby, w ciągu ułamków sekundy.
Skoda Karoq po liftingu jest dostępna w dwóch wersjach wyposażenia: Ambition i Style oraz dodatkowo jako Sportline. Skoda Karoq po liftingu jest dostępna w dwóch wersjach wyposażenia: Ambition i Style oraz dodatkowo jako Sportline. Ceny zaczynają się od 106 750 zł (Ambition, 1.0 TSI). Przynajmniej 115 250 zł trzeba zapłacić za auto z silnikiem 1.5 TSI. Ceny samochodów z silnikiem Diesla startują z poziomu 121 550 (115 KM, 6 biegów). Dopłata do wersji Style wynosi 6350 zł.
Cennik zamyka wersja Sportline: na 158 100 zł wyceniono samochód z z silnikiem 2.0 TSI (190 KM, 4x4, DSG), a na 164 350 zł - z silnikiem 2.0 TDI (150 KM, 4x4, DSG).