Pierwsze sześć miesięcy roku Audi w Polsce zakończyło ze sprzedażą większą o 35,5 proc. Od początku roku, Audi AG sprzedało 953 200 samochodów, o 5,6 procenta więcej niż w analogicznym okresie roku 2015. Doskonałe wyniki handlowe zanotowano we wszystkich regionach świata, choć sprzedaż rosła przede wszystkim w Europie.
Popyt na samochody z Ingolstadt wzrósł na Starym Kontynencie od początku roku o 8,4 procent, osiągając po raz pierwszy poziom 450 000 samochodów. Sprzedaż na całym świecie napędzały głównie nowe modele: Audi A4 (+12,3%) i luksusowy SUV Audi Q7 (+73,6%). Zapotrzebowanie na samochody z czterema pierścieniami w logo wzrosło w czerwcu o 7,4 procent, na rynki światowe wjechało blisko 169 000 nowych egzemplarzy Audi. Na dziesięciu kluczowych dla koncernu rynkach zanotowano zdecydowanie lepsze niż rok temu wyniki. Pierwsze sześć miesięcy roku Audi w Polsce zakończyło ze sprzedażą większą o 35,5 proc.
Biorąc pod uwagę zestawienie sprzedaży wszystkich modeli Audi, w Europie, w czerwcu, producent z Ingolstadt sprzedał blisko 78 700 samochodów (+9,8 procent). W każdym z sześciu minionych miesięcy notowano nowe rekordy sprzedażowe. Sprzedaż na Starym Kontynencie wzrosła o 8,4 procent, osiągając po raz pierwszy pułap 450 250 egzemplarzy. Wzrost obrotów na największym dla Audi rynku, to przede wszystkim zasługa nowych modeli. Sprzedaż luksusowego SUV-a Audi Q7 zwiększyła się ponad dwukrotnie, a popyt na nowe Audi A4 podskoczył o prawie 20 procent. Wyraźny wzrost marka zanotowała przede wszystkim w Niemczech (+12,4 procent, 166 154 samochody), Włoszech (+14,6 procent, 32 124 auta) i w Hiszpanii (+14,5 procent, 28 803 pojazdy). Wzrósł też popyt na samochody Audi na największym dla koncernu rynku eksportowym, czyli w Wielkiej Brytanii (+4,1 procent, 89 935 sprzedanych samochodów). Gwiazdą na Wyspach jest przede wszystkim Audi TT – w Zjednoczonym Królestwie sprzedano o 36 procent więcej egzemplarzy tego modelu. Audi TT zapewniło sobie również pozycję najlepiej sprzedającego się kompaktowego samochodu sportowego w segmencie premium. Na całym świecie do rąk klientów trafiło 17 650 egzemplarzy tego modelu.
W Polsce w czerwcu Audi oddało do rąk klientów 949 samochodów (+21,8%). Dzięki modelom A4, A6 i Q7 pierwsze sześć miesięcy tego roku należą do najbardziej udanych w historii. Zarejestrowanych w tym okresie 5107 pojazdów przełożyło się na wzrost sprzedaży o 35,5%.
W pierwszym półroczu 2016, sprzedaż Audi rosła także na kontynencie amerykańskim (3,5 procent, blisko 131 450 pojazdów). Z tej ogólnej liczby, 96 934 egzemplarzy przypada na USA, gdzie wzrost wyniósł 3,5 procent. Prawie co drugi amerykański klient zdecydował się na SUV-a. Dzięki temu, łączna sprzedaż modeli Q3, Q5 i Q7 wzrosła o 24 procent i wyniosła 45 195 egzemplarzy. Rozpatrując przy tym wyłącznie wyniki z czerwca 2016, podkreślić należy, że był to już 66. z kolei miesiąc, w którym sprzedaż Audi of America rosła – tym razem o jeden procent. Innym ważnym rynkiem na którym zwiększyły się obroty, była ponownie Kanada. Tutaj, w pierwszym półroczu, Audi oddało do rąk klientów 15 614 samochodów, czyli o 16 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku.
Także w regionie Azji Południowo-Wschodniej bilans sprzedaży wypada bardzo pozytywnie. W porównaniu do bilansu z pierwszego półrocza 2015, wzrósł on o 3,9 procent – sprzedano tu blisko 339 300 samochodów marki Audi. W Chinach, cztery pierścienie ostatnio zdobywały klientów przede wszystkim swoimi modelami klasy kompakt. W pierwszych sześciu miesiącach 2016, w Państwie Środka sprzedano 81 083 egzemplarze Audi A3 i Audi Q3, co daje wzrost o 21,7 procent.
Sprzedaż całego portfolio modelowego wzrosła tu w czerwcu o 5,9 procent, osiągając wysokość 290 126 egzemplarzy. W czerwcu popyt wzrósł o 6,6 procent. Oprócz Chin, sprzedaż w tym regionie wzrosła wyraźnie także w Australii: od początku roku na australijskim rynku właściciela znalazło 12 155 nowych samochodów marki Audi – to wzrost sprzedaży o 7,2 procent.