Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
13.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
35 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
15.2 s.
Prędkość maksymalna
168 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Kia Carnival I 2.5 165 KM
Kia Carnival
Kia Carnival to pierwszy pełnowymiarowy minivan koreańskiej marki. Samochód zadebiutował w 1999 roku i bez większych zmian produkowany był przez kolejnych siedem lat. W 2006 roku na polskim rynku pojawiła się druga, zupełnie nowa generacja Carnivala. Koreańskie auto to bezpośredni konkurent takich wozów jak Renault Espace czy Chrysler Voyager.
Atutem Kii są m.in. tylne drzwi, które rozsuwa się podobnie, jak w niektórych autach dostawczych, dzięki czemu zajmowanie miejsca wewnątrz jest bardzo proste. Kolejną zaletą auta jest możliwość przewożenia do 7 osób. Niestety, na tym mocne punkty Carnivala się kończą. Pierwsza generacja otrzymała ledwie dwie gwiazdki w testach zderzeniowych euroNCAP, okupuje również ostatnie pozycje w rankingach niezawodności. Z uwagi na dużą masę bardo szybko zużywają się elementy układu hamulcowego (głównie klocki, ale zdarzają się też awarie np. pomp). Typowymi usterkami są też wycieki z przekładni kierowniczej oraz - co bardziej niepokojące - usterki skrzyń biegów, które mogą unieruchomić pojazd. Pechowe (przegrzane) egzemplarze z silnikiem Diesla mają też problemy z uszczelkami pod głowicą, a także pękaniem samych głowic (bardzo droga naprawa - czasami ponad 5 tys zł). Często doskwierają również awarie układu klimatyzacji - w ogłoszeniach trudno o egzemplarz, w którym układ ten działałby bez zarzutu. Sporo narzekań dotyczy również słabej jakości wykończenia wnętrza.
Druga generacja dostępna w Polsce od 2006 roku pochwalić się może lepszą opinią. W testach euroNCAP samochód otrzymał cztery gwiazdki, poprawiono również jakość wykończenia, dzięki czemu poważne usterki nie powinny mieć już miejsca. Egzemplarzom wyprodukowanym po 2006 wciąż przytrafiają się jednak drobne dolegliwości, jak usterki oświetlenia, uszkodzone siłowniki tylnej klapy czy problemy z klimatyzacją.
Kia Carnival I
Carnival to próba dołączenia Kii do grona producentów rodzinnych vanów. Z perspektywy czasu można jednak stwierdzić, że nie zakończyła się ona pełnym sukcesem. Samochód zaprojektowano wprawdzie całkiem rozsądnie i jeśli pominąć kiepską jakość plastików w kabinie z powodzeniem może on pełnić funkcję rodzinnego autobusu. Niestety Carnival wsławił się głównie tym, że psuł się zdecydowanie częściej niż konstrukcje konkurencji, a z uwagi na niewielki dostęp do części zamiennych, naprawy nie zawsze były tanie. O ile rdzę atakującą nadkola, progi i maski można zaliczyć do problemów natury estetycznej, to już kiepska trwałość jednostek napędowych (pękające głowice, łamiące się dźwigienki zaworowe itd) potrafi mocno dać się we znaki właścicielowi. Jeśli doliczyć do tego notoryczne wycieki z układu chłodzenia i wiecznie zawodzącą klimatyzację pierwsza generacja Kii Carnival jest samochodem wysokiego ryzyka.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24
KIA CARNIVAL/SEDONA 2.9 TDI AUTOMAT 2002 R.
Problemy z tym autem maja pseudo mechanicy,i ci ktorzy nie potrafia zadbac.
Mieszkam w UK i tutaj autko to nazywa sie sedona.Ja kupilem moja kianke rok temu miala przebieg 64000mil. Teraz po nie calym roku codziennego uzytkowania mam 72000mil,wymienilem olej,filtry , galki ukl kier.Auto jest super,nigdy nie zawiodlo,konford jazdy wyzszy niz w szranie,galaxy czy alchambrze.Auto jest poprostu wiekrze,ciezsze i plynie, b wygodne .Wrzystkie fotele z podlokietnikami z b dobrej skory, srednie spalanie 8.8 l/100[z reka na sercu]a jest to automat.Poczatkowo chcialem szarana,galaxy,alchambre , ale tutaj 90% tych aut to auta po pakistanczykach.Tragedia i jedno wielkie oszustwo.Kianke kupilem z mieszanymi uczuciami,dzis nie zaluje,chweale i polecam.Nie wierzcie w te durne testy przeprowadzane przez niemcow.Nigdy nie przyznaja ze koreanska kia jest leprza od niemieckiego szarana [koszty].Jak jade z cala rodzinka na jakies wycieczki to chcialo by sie jechac i jechac.Naprawde polecam,nara.