Kia EV4 to element ofensywy koreańskiej firmy, której celem jest wzmocnienie pozycji na rynku samochodów elektrycznych. Jej częścią będą również modele EV2, EV3 i EV5.
- Kia EV4. Nadwozie
- Kia EV4. Wnętrze
- Kia EV4. Bateria i napęd
- Kia EV4. Ceny i premiera rynkowa
Kia EV4. Nadwozie
Kia EV4 to samochód kompaktowy, który będzie oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych, jako sedan, który wygląda jak liftback oraz jako hatchback. Sedan charakteryzuje się smukłą, niską maską i długą sylwetką z płasko położoną tylną szybą oraz dwuczęściowym spojlerem dachowym.
Natomiast w przypadku hatchbacka mamy do czynienia z grubymi słupkami C, które otrzymały czarne pionowe wstawki i które definiują wygląd tylnej części auta. Geometryczne wzory i szerokie błotniki sprawiają, że samochód wygląd masywnie. Obie wersje nadwoziowe mają szeroko rozstawione tylne światła. Pojemność bagażnika sedana wynosi 490 litrów, hatchbacka - 435 litrów.
Z przodu EV4, niezależnie od wersji nadwoziowej, znajdziemy front znany już z innych elektrycznych modeli Kii, nazwany Tiger Face, który jest uzupełniony przez pionowo ustawione reflektory i świetlną sygnaturę Star Map. Auto ma się cechować niskim oporem powietrza, współczynnik Cd wynosi 0,23.

Kia EV4
Wiadomo już, że nowa Kia EV4 będzie dostępna również w wersji GT Line, cechującą się "usportowioną" stylistyką. Samochód otrzyma zmienione, bardziej agresywne zderzaki oraz 19-calowe koła o zmienionym wzorze.
Kia EV4. Wnętrze
Kabina Kii EV4 jest zdominowana przez ekrany, które w aucie są aż trzy, przy czym umieszczono je za jedną taflę szkła. Ekran cyfrowych zegarów i dotykowy mają po 12,3 cala, natomiast między nimi znajduje się ekranik do sterowania klimatyzacją o przekątnej 5,3 cala.
Co ciekawe, podczas ładowana ekrany można połączyć w jeden 30-calowy, w formacie 21:9 i oglądać na nim filmy.

Kia EV4
Kia EV4. Bateria i napęd
Kia EV4 będzie dostępna z baterią o pojemności 58 lub 81 kWh (Long Range). Niezależnie od baterii za napęd będzie odpowiadał silnik elektryczny o mocy 204 KM, który będzie napędzał koła przednie. EV4 z mniejszą baterią będzie rozpędzać się do 100 km/h w 7,4 s, a zwiększą - ze względu na większą masę - będzie to 7,7 s. Prędkość maksymalna obu wariantów jest ograniczona do 170 km/h.

Kia EV4 GT
Zasięg wg WLTP ma wynosi do 430 km w przypadku standardowej baterii i do 630 km z baterią Long Range. W praktyce, jadąc w trasę trzeba się będzie nastawić sięgający odpowiednio około 250 i 350 km (przy zalożeniu typowego zużycia energii na poziomie 23 kWh/100 km), przy zasięg hatchbacka ma być nieco mniejszy, ze względu na gorszą aerodynamikę.
Ładowanie z 10 do 80 proc. ma trwać około pół godziny, oczywiście pod warunkiem skorzystania z mocnej ładowarki.

Kia EV4
Kia EV4. Ceny i premiera rynkowa
Kia EV4 trafi do salonów na całym świecie jeszcze w 2025 roku. Co ciekawe, sedan będzie produkowany w Korei, ale już hatchback będzie powstawał wyłącznie na Słowacji, jego rynkiem docelowym jest bowiem Europa.
Sedana w Korei będzie można kupić już w marcu, natomiast, natomiast hatchback pojawi się w europejskich i polskich salonach w drugiej połowie roku. Ceny nie są jeszcze znane.